کد خبر: ۵۲۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

آصفی: دولت در موضوع برجام بدور از شتابزدگی عمل کرده/اروپاییان بیشتر از ما به برجام احتیاج دارند

سفیر سابق کشورمان در فرانسه گفت: رویکرد دولت در موضوع برجام تا به امروز به دور از شتابزدگی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حمیدرضا آصفی سفیر سابق کشورمان درباره آینده توافق برجام باتوجه به رویکردهای برخی از کشورهای اروپایی در بازگرداندن تحریم ها علیه ایران در راستای پیروی از سیاست های آمریکا در خروج از برجام اظهارکرد: از منظر بنده باید منتظر نتیحه چند جلسه دیگر با اروپاییان باشیم هرچند معتقدم اروپایی ها نمی توانند ترامپ را به عدم تحریم شرکت های اروپایی راضی کنند.

وی تصریح کرد: نامه وزرای خارجی و دارایی کشورهای آلمان، انگلیس ‌و فرانسه برای همتایان آمریکایی به منظور معاف شدن شرکت های اروپایی از تحریم های ثانویه آمریکا از رویکردهای مهم دیگری است که بدون شک باید منتظر نتیجه آن باشیم.

سفیر سابق کشورمان در فرانسه خاطرنشان کرد: دیدارهای رئیس جمهور کشورمان با روسای چین و‌ روسیه نیز در مقطع فعلی از اهمیت بسیاری برخوردار است اما شواهد حکایت از این دارد که اروپایی ها می توانند قول دهند اما امکان تضمین از سوی آنها وجود ندارد.

آصفی تاکید کرد: مقامات ما نباید در شرایط امروز یک اقدام شتابزده انجام دهند و باید پیرامون دستور رهبر انقلاب سازمان انرژی اتمی زیرساخت ها را آماده کند تا اگر تکلیف روشن شود ما رویکردهای مدنظر خودمان را عملیاتی کنیم.

وی اظهاركرد: ما باید به اروپاییان تفهیم کنیم که آنها بیشتر از ما به برجام  احتیاج دارند چرا که طرف مقابل فکر می کند جمهوری اسلامی ایران از نبود و فقدان برجام خیلی دچار صدمه می شود از این رو باید این سوء برداشت ها را حل کنیم.

این دیپلمات کشورمان اظهار کرد: نهادهای موجود در کشورمان باید سازو کاری را طراحی کنند که ما بدون تحریم ها و حتی برجام راه خود را ادامه دهیم از این رو باید با سیاست آمریکا که ایجاد تحریم ها علیه ایران در جهت افزایش بر کشورمان است با سازو‌کار داخلی وارد عمل شویم.

آصفی خاطرنشان کرد: همین که تا به امروز دولت و بدور از شتابزدگی عمل کرده است اقدام قابل قبولی است اما این زمان هم تمام خواهد شد و اروپاییان باید این را بدانند.
خبرفوری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین