کد خبر: ۵۲۸۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
آمریکا و اسرائیل به دنبال اعمال تحریم ها و فشارهای جدید بر کشورمان هستند

جهانگیری: کشور در شرایط تازه‏‎ای قرار گرفته/با فشارها و تحریم‎های جدیدی مواجه خواهیم شد/بروز مسائلی قابل پیش بینی است/ باید به دنبال راهکارهایی برای اداره مطلوب کشور در شرایط جدید باشیم

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه کشور در شرایط جدیدی قرار گرفته و بروز مسائلی قابل پیش بینی است،‌ گفت: کشور با فشارها و تحریم های جدیدی مواجه خواهد شد و موانعی نیز پیش روی صادرات و واردات کشور بروز می کند. اکنون که قرار است تحریم ها بر کشور فشار وارد کند، باید با استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی به دنبال راهکارهایی برای اداره مطلوب کشور در شرایط جدید باشیم تا آسیب های قابل پیش بینی بر اقتصاد کشور به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: به رغم همه محدودیت‌های قابل پیش‌بینی اما کشور دارای ظرفیت های فراوانی است که با تنظیم ساز و کارهای لازم می توانیم با تحریم ها مقابله کنیم و با تدابیر و اتخاذ تصمیمات ویژه و مناسب در جهت کاهش آثار تحریم ها برکشور حرکت کنیم.

 به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی با اشاره به اینکه بودجه دولت با محدودیت هایی برای اداره کشور مواجه خواهد بود، بر ضرورت اولویت بندی برای هزینه کرد منابع مالی تاکید کرد و گفت: در شرایط جدید، برای اجرای طرح ها باید اولویت‌گذاری شود و در روند اجرای برخی طرح ها نیز تسریع گردد.

جهانگیری: کشور در شرایط تازه‏‎ای قرار گرفته/با فشارها و تحریم‎های جدیدی مواجه خواهیم شد/بروز مسائلی قابل پیش بینی است/ باید به دنبال راهکارهایی برای اداره مطلوب کشور در شرایط جدید باشیم

جهانگیری ادامه داد: برای مدیریت شرایط جدید کشور لازم است اقتصاد مقاومتی مبنای عمل و کار همه دستگاه ها باشد و به عبارتی دیگر اکنون که قرار است تحریم ها بر کشور فشار وارد کند، باید با استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی به دنبال راهکارهایی برای اداره مطلوب کشور در شرایط جدید باشیم تا آسیب های قابل پیش بینی بر اقتصاد کشور به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند.

معاون اول رییس جمهور از دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خواست دستور کار جلسات آتی ستاد را با این رویکرد تدوین کنند که برای شرایط جدید پیش روی کشور چه تصمیماتی باید اتخاذ شود و چه اقداماتی صورت گیرد تا توان کشور برای مقابله با تحریم ها بالا رود و جریان اشتغال،‌ تولید و اجرای طرح های اصلی و اولویت دار کشور به شکل مناسب ادامه پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه پس از دوره ای طولانی سرمایه گذاری در کشور روندی مثبت را تجربه می کند،‌ تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که این روند مثبت با مشکل مواجه شود و باید راهکارهایی برای این که جریان سرمایه گذاری در کشور مثبت باشد بیندیشیم و در این مسیر از توانمندی نهادهای عمومی غیر دولتی استفاده بیشتری داشته باشیم و در انتخاب طرح ها نیز طرح هایی را در اولویت قرار دهیم که بیشتر به منابع ریالی وابستگی دارند.

جهانگیری با بیان اینکه هدف اصلی اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر تکانه های خارجی است، خاطر نشان کرد: از ابتدا همواره بر این موضوع تاکید شده است که اقتصاد مقاومتی مختص دوران تحریم ها نیست و در دوران پس از لغو تحریم ها نیز دولت تمرکزی جدی بر اقتصاد مقاومتی داشت.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: البته تا کنون سیاست ها و برنامه هایی که در چارچوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تدوین شده، سیاست هایی بوده است که مربوط به دوران پس از تحریم‌ها بود اما امروز که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال اعمال تحریم ها و فشارهای جدید بر کشورمان هستند، باید با استفاده از تمام ظرفیت های کشور از جمله نهادهای عمومی غیردولتی، سیاست‌ها و برنامه‌هایی برای عبور از چالش‌های فعلی تدوین کنیم.

وی همچنین با اشاره به برخی گزارش‌ها در خصوص وضعیت نامناسب آب شرب شهرهای آبادان، خرمشهر و اصفهان بر ضرورت تمرکز برای حل مشکل آب شرب این شهرها تاکید کرد و ضمن اطمینان به مردم آبادان برای حل مشکل آب شرب در کوتاه ترین زمان ممکن، از وزیر نیرو، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء خواست تمرکزی ویژه بر این موضوع داشته باشند و حل مشکل آب شرب آبادان و خرمشهر را بعنوان یک اولویت ویژه در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت آب شرب با کیفیت مناسب به مردم این مناطق برسانند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این جلسه از بررسی و مطالعه شرایط جدید کشور توسط کارشناسان این سازمان خبر داد و گفت: منابع مالی کشور برای بدبینانه‌ترین شرایط موجود مورد مطالعه قرار گرفته است و برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای اولویت بندی منابع مالی انجام شده تا آسیب‌ها و اثرگذاری تحریم‌ها بر کشور به حداقل ممکن کاهش یابد.

در این جلسه که نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، نفت، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، راه و شهرسازی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند راهکارهای کاهش اثرگذاری تحریم ها بر اقتصاد کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دبیرخانه ستاد این موضوع را به طور ویژه در دستور کار جلسات آتی قرار دهد.

در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت منابع آبی کشور در سال آبی 96 ـ 97 ارائه شد و نماینده سازمان برنامه و بودجه به تشریح اقدامات صورت گرفته و در حال انجام در سال 97 برای گذر از بحران منابع آبی کشور پرداخت و سپس سیاست‌های بلند مدت پیشنهادی برای گذر از وضعیت نامساعد منابع آب کشور را توضیح داد.

در این جلسه همچنین پس از بحث و بررسی وضعیت آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر و پس از تاکید معاون اول رییس جمهور بر سرعت بخشیدن به روند حل این چالش قرار شد جلسه ای با حضور وزیر نیرو، رییس سازمان برنامه و بودجه و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در این خصوص برگزار شود و برنامه ریزی های لازم برای حل مشکل آب شرب آبادان و خرمشهر انجام و تدابیری اتخاذ شود تا مشکل مردم این مناطق به سرعت حل و فصل گردد.


منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
1
0
اگر راست میگی پیش فروش سکه رو دوباره شروع کنید حتما طلای کشور تموم شده این از همه چیز بدتره ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین