کد خبر: ۵۲۸۵۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
رسانه ملی به جای بازخوانی اختلافات سیاسی، این گونه بیانات را یادآوری کند

هاشمی: رهبری در اوج بحران‌های داخلی، از کلیدواژه «جذب حداکثری و دفع حداقلی» استفاده کردند/ جزئیاتی از طرح ساماندهی تعطیلات/بیشتر تعطیلات به علت مناسبت‌های عزاداری است/بسیاری از شهروندان با تعطیل کردن روز قبل یا بعد به سفر‌های تفریحی می‌روند

"به خاطر داریم که در سال ۸۸ و در اوج بحران‌های داخلی و اختلافات سیاسی، مقام معظم رهبری در خطبه عید فطر از کلید واژه ماندگار جذب حداکثری و دفع حداقلی استفاده کردند و بر حفظ حقوق شهروندان در برابر سخت‌ترین اتهامات تاکید کردند که بر همین اساس بی مناسبت نیست که رسانه ملی به جای بازخوانی اختلافات سیاسی، این گونه اظهارات وحدت بخش مقام معظم رهبری را بازخوانی و یادآوری کند."
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر ساماندهی تعطیلات در کشور، گفت: اگر هزینه جاری شهرداری را ماهیانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان در نظر بگیریم دستکم این مقدار در سال به دلیل عدم ساماندهی تعطیلات تلف می‌شود.

محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه عید فطر به عنوان یک سنت زیبا در پیش است، گفت: عید فطر عید روزه داران و عیدی است که با سنت زیبای دادن فطریه و نماز وحدت بخش عید فطر همراه است.

رسانه ملی نسبت به بازخوانی اظهارات وحدت بخش رهبری اقدام کند

وی با بیان اینکه نماز عید فطر فرصتی است که تمام اختلافات و کینه‌ها جای خود را به برادری و محبت بدهد، گفت: به خاطر داریم که در سال ۸۸ و در اوج بحران‌های داخلی و اختلافات سیاسی، مقام معظم رهبری در خطبه عید فطر از کلید واژه ماندگار جذب حداکثری و دفع حداقلی استفاده کردند و بر حفظ حقوق شهروندان در برابر سخت‌ترین اتهامات تاکید کردند که بر همین اساس بی مناسبت نیست که رسانه ملی به جای بازخوانی اختلافات سیاسی، این گونه اظهارات وحدت بخش مقام معظم رهبری را بازخوانی و یادآوری کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه عید فطر فرصتی برای شادابی شهروندان است، گفت: بی مناسبت نیست که درباره موضوع تعطیلات با بهره وری مدیریت شهری تاکید کنیم و باید بگویم به غیر از آخر هفته‌ها، ۲۶ روز تعطیلات رسمی در ایران وجود دارد که ۱۷ روز آن تعطیلات مذهبی است؛ اما به دلیل چینش و کارکرد نامناسب این تعطیلات دست کم معادل آن نیز به عنوان بین‌التعطیلی در فعالیت دستگاه‌های اجرایی اختلال به وجود می‌آورد و عملا دو ماه را در سال از دست می‌دهیم.

هاشمی با بیان اینکه بیشتر تعطیلات به علت مناسبت‌های عزاداری است که در اکثر آن‌ها بسیاری از شهروندان با تعطیل کردن روز قبل یا بعد به سفر‌های تفریحی می‌روند، گفت: یعنی نه تنها فلسفه تعطیلی برای برگزاری مراسم عزاداری محقق نشده بلکه بر کاهش بهره وری، تصادفات، ترافیک و ... دامن می‌زند و این در حالیست که اگر در اکثر این روز‌ها عزاداری نباشد می‌توان با برگزاری مراسمات عزاداری رسمی در مدارس، ادارات و ... تکریم بهتری از اهل بیت داشت.

وی با بیان اینکه چند سالی است طرح ساماندهی تعطیلات در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت: حذف تعطیلی ۱۲ فروردین و ۱۵ خرداد که از تعطیلات انقلابی است و همچنین ۲۹ اسفند که از تعطیلات ملی است و مختص کردن تعطیلی شهادت برخی ائمه به قم و مشهد قید شده که هنوز به نتیجه نرسیده است.

رییس شورای شهر تهران افزود: تجربه سایر کشور‌های اسلامی نشان می‌دهد که تمرکز تعطیلات مذهبی بر روز‌های شادمانی علاوه بر تزریق نشاط و شادابی به جامعه موجب افزایش بهره وری در کشور هم می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری در دیدار با دانشگاهیان مبنی بر استفاده از توان دانشگاهیان و دانشمندان گفت: امیدواریم مراجع تقلید از کمک دانشمندان در علوم نجوم برای دیدن هلال ماه استفاده کنند تا از این پس شاهد ناهماهنگی در جامعه در مورد تعیین روز عید فطر نباشیم.

هاشمی با اشاره به طوفان شب گذشته در تهران گفت: تعدادی از درختان بر اثر طوفان شب گذشته شکسته است و این در حالیست که درختان خشک نیز در تهران وجود دارد. هر چند که از اول صبح ماموران شهرداری شروع به پاکسازی کردند، اما امیدواریم علاوه بر اینکه با سرعت بیشتر کار می‌کنند، نسبت به هرس درختان خشک شده نیز اقدام کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
2
1
باید همه یپذیریم و بپذیرند که تعداد تعطیلیها در ایران خیلی زیادتر از میزان ضروری ان است . بالعینه همه میبینیم و میبینند که هرکدام از تعطیلیها چه هزینه های جبران ناپذیری بر دوش همگان تحمیل میکنند ! البته با کمال تاسف عده ای هنوز هم در پی توجیه وضع موجود هستند . تاسف بارتر اینگه گروهی هم هستند که معتقدند تعداد تعطیلیها کم است و برای افزودن بر ان تقلا میکنند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
1
بهترین راهکار همه پنج شنبه  و جمعه ها را تعطیل و همه مراسم به روزهای اخر هفته منتقل شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
2
همه که ۵شنبه و جمعه تعطیل نیستند.ضمنا تعطیلات ما به دلایلی مثل در گردش بودن ماه قمری نامتناسب پخش شده اند.تازه باید دید اشکال گار کجاست که مردم در تعطیلی عزایی به (تفریحات؟)! میروند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
1
بیشترین تعطیلی به خاطر تعطیلی پنج شنبه هاست که بناحق تعطیل است چون بعد از ظهر چهار شنبه را نیز تعطیل می کنند و تهرانی های بیدرد راهی شمال میشوند بعلاوه این که شورای شهر فعلی هم طرح زوج و فرد روزهای پنج شنبه را نیز برداشته که اولا ظلمی به شماره های فرد است ضمن این که همه این تعطیلات بنجشنبه مصرف بنزین را دوبرابر می کند و این تعطیلی نابخردانه ضربه مهلک به اقتصاد کشور است این تعطیلی نابخردانه و ناعادلانه را بردارند تا کارها م رونق بگیرد...............................
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین