کد خبر: ۵۲۸۷۴۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
واعظی گفته "حتی بخش‌هایی که ارز 4200 تومانی می‌گیرند محاسبات دقیق برای قیمت‌گذاری ندارند"

جلسه دولت درباره قیمت خودرو و بازار ارز و سکه/دستورات روحانی به وزرا برای مهار گرانی‌ها: اجناس در انبار نماند، در اختیار مردم قرار گیرد/واعظی: درباره خودرو فضای روانی بوجود آمده

واعظی: رییس‌جمهور خواستند همه دستگاه‌های ذیربط به موضوع گرانی ورود کنند، از سوی دیگر اجناسی که در انبار مانده به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت از تأکید رئیس جمهور به وزرا و دستگاه‌های ذیربط به منظور همت مضاعف در برخورد با گرانی‌ها خبر داد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود واعظی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره محورهای جلسه هیأت دولت، موضوع گرانی را از مهم‌ترین موضوعات این جلسه برشمرد و گفت: در این جلسه تأکید شد محاسباتی که تولیدکنندگان برای فروش اجناس خود انجام می‌دهند بایستی با ارز مصوب باشد و دکتر روحانی از تمام دستگاه‌ها خواستند که این موضوع را با جدیت مورد رسیدگی قرار دهند و اجناسی که در انبارها وجود دارد به سرعت در اختیار مردم قرار بگیرد.

دستورات روحانی به وزرا برای مهار گرانی: اجناس در انبار نمانند، در اختیار مردم قرار گیرد/جلسه درباره گرانی خودرو و بازار ارز و سکه

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: در خصوص خودرو فضای احساسی و روانی بوجود آمده و تأکید شد که خودروسازان خودشان با قیمت مصوب خودرو را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

واعظی افزود: در خصوص گرانی‌ها اولویت‌ها مورد بررسی قرار گرفت و لازم است با اصناف، تولیدکنندگان، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی مشورت‌های لازم انجام شود تا تصمیمی که اتخاذ می‌گردد، همگان نسبت به اجرای آن اقناع شده باشند و امروز رئیس جمهور از وزرا و دستگاه‌های مسئول خواستند که همت جدی‌تر در خصوص گرانی‌ها داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: از مقام معظم رهبری که دستور تشکیل جلسه سران قوا برای موضوع اقتصادی را صادر کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم و تاکنون دو جلسه تشکیل شده و جلسه سوم هم به زودی تشکیل خواهد شد و در این جلسات همه موارد مربوط به امور اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

واعظی خاطر نشان کرد: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که اتاق‌های فکری در خارج از کشور تشکیل می‌شود تا از فرصت خروج آمریکا از برجام، علامت‌های منفی برای تأثیرگذاشتن بر افکار عمومی مردم ایران بدهند و در این راستا بسیاری از خبرسازی‌هایی که انجام می‌دهند هیچ واقعیتی ندارد و نباید تحت تأثیر آن قرار گرفت و لازم است با انسجام بیشتر امور را پیش ببریم و برخی اختلاف‌نظرها نباید به ابزاری در دست مخالفین نظام و کشور تبدیل شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: اقداماتی که به نفع کشور است نباید به دلایل برخی مسایل سیاسی و جناحی نادیده گرفته شود و در این راستا بخشی از مطالبی که در مجلس علیه پول‌شویی مطرح گردید، درست نیست. این لایحه در زمان دولت دهم تقدیم شده است. دوستانی که امروز با آن مخالفت می‌کنند، حامی آن دولت بودند و چگونه است که در آن موقع سکوت کرده و الان نسبت به آن اعتراض می‌کنند. اینگونه اقدامات سیگنال‌های منفی به خارج و داخل صادر می‌کند.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره میزان اهتمام اروپاییان برای حفظ برجام، گفت: سران کشورهای اروپایی‌ در تماس‌های تلفنی مستمر بر حفظ برجام تأکید دارند و امروز تردید نداریم که اروپا از نظر اراده سیاسی، تلاش می‌کند که برجام را حفظ و خواسته‌های ایران را محقق کند. البته دنیای امروز دنیای بهم تنیده‌ای است. از این‌رو برخی محدودیت‌ها و مشکلاتی بوجود می‌آید که باید آنها را برطرف سازیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: در چند هفته گذشته به طور مرتب مذاکره و گفتگوهای فشرده‌ای با طرف اروپایی داشتیم و تماس‌های تلفنی رئیس جمهور فرانسه و سایر سران اروپایی نشان می‌دهد که گام‌هایی به جلو برداشته شده است و قرار است به زودی بسته‌ای از همکاری‌های اقتصادی از طرف اروپایی‌ها ارایه شود.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره مصوبه اخیر هیأت دولت مبنی بر تعیین محل برگزاری تجمعات، گفت: هرکس در هر کجای دنیا بخواهد راهپیمایی و یا اعتراضی انجام دهد، لازم است که ابتدا مجوز آن را اخذ کند و چنین نیست که به هر کسی که درخواست مجوز داشت، این مجوز داده شود؛ بلکه در این راستا کانون‌ها و احزاب شناخته شده اقدام می‌کنند و ما نیز در حال فراهم کردن مقدمات این موضوع هستیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درباره اتفاقات روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، گفت: اصولاً آنچه روز یکشنبه صبح اتفاق افتاد، که همزمان افرادی جلوی مجلس جمع شده بودند و از سوی دیگر در داخل مجلس طومار جمع می‌کردند، کارهای مناسبی نیست و نمایندگان باید درباره همه لوایح و طرح‌ها، گفتگو و مشورت کرده و سپس تصمیم‌گیری کنند. لذا اینکه فضاسازی انجام شود تا موضوعی به تصویب نرسد، اقدام درستی نیست.

واعظی همچنین در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی خود از بازی تیم ملی فوتبال، گفت: کشورمان در گروه بسیار سختی افتاده است و پرتغال و اسپانیا جزو مدعیان جام هستند، اما امیدواریم که تیم ملی کشورمان آبرومند و شرافتمندانه بازی کند و توانایی‌های خود را به رخ حریف بکشاند. در بازی اول امیدوارم که مراکش را با نتیجه یک بر صفر شکست دهیم. ضمن اینکه از رسانه‌ها و مردم درخواست می‌کنم که مطالبات را از تیم ملی کشورمان افزایش ندهند. همین که تیم ملی کشورمان با قدرت به جام جهانی صعود کرده، افتخارانگیز است و باید به خوبی از بازیکنان خود حمایت و استقبال کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
1
...انوقت به دولت احمدی نژاد طعنه میزدید...
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
3
منتظر گرانی وحشتناک باشید به عقب بر نمی گردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
1
ای بابا تا باشه از این جلسات !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جانم فدای ایران
|
Germany
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
1
...دولت کجا ملت کجا تا قحطی نیاد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
2
يا كار خودتان است و يا كاري از دستتان بر نمي آيد ...
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
1
... بعد از اینکه مشکلات از حد طبیعی و قابل کنترل خارج می شود دولت به صورت لنگان لنگان وارد می شود... منتظر عواقب سختی باشید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
1
بابا همش حرف میزنین عمل نمیکنین چرا به گوش مسولین ... چرا به داد مردم نمی رسین فقط شعار میدین اوایل که اومدی کلید دستت بود وگفتی ...همه چی که ارزان نشد 10 برابر هم شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
راجع به برجام و اقتصاد و تجمعات و فوتبال حرف زدی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
1
دولت و مجلس و اعتدال و امید بجنبند قبل از انکه مردم ناامید شوند از این گرانیها و کاسبان تحریم و...امیدوار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
1
دور. دور وراداتچی های ارز. چهار هزار دویستی. و برخی. با گزارش های ترفند دار . سود اوری. فرصت طلبانه دارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
دیروز روغن خودرو 5 لیتری الف را گرفتم 155 هزار تومان قبل از افزایش ارز 75هزار تومان بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین