کد خبر: ۵۲۹۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
توطئه امروز دشمن فشار اقتصادی به توده ملت است /ملت ایران خسته و ناامید نیست/مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیم‌های قاطع بگیرند و اجرا کنند

رهبرانقلاب: توهین و تهمت‌زدن از سوی جمعی رایج‌شده؛ گناه کبیره است/ توصیه‎ به مردم برای پرهیز از سفرهای‌خارجی

رهبر انقلاب گفتند: یکی از عادت‌هایی که میان برخی از مردم رواج دارد و باید کنار گذاشته شود، سفرهای تفریحی و غیرضروری به خارج از کشور است/ایشان، وحدت آحاد مردم و وحدت ملی و اجتماعی را موضوعی مهم خواندند و با اشاره به رواج پدیده ناپسندِ توهین و تهمت به یکدیگر در فضای مجازی خاطرنشان کردند: اینگونه اقدامات که گناه کبیره است، به فضای عمومی کشور و وحدت ملی لطمه می زند.
آفتاب‌‌نیوز :
در خجسته عید سعید فطر، مردم موحد و مؤمن ایران اسلامی به شکرانه یک ماه روزه‌داری و بندگی خداوند متعال، نماز عید را در سراسر کشور با شکوه فراوان برگزار و از خداوند کریم، بهترین‌ها را مسألت کردند. کانون این حضور پر شور و مؤمنانه، مصلای امام خمینی تهران بود که نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز،  رهبر انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز عید سعید فطر، ضمن تبریک این عید بزرگ به ملت ایران و امت اسلامی، عید فطر را روز پاداش گرفتن و ماه مبارک رمضان را میدان مسابقه میان مؤمنین برای اطاعت خداوند و نزدیکی به رضای الهی دانستند و گفتند: به لطف خداوند متعال، ملت ایران هر سال در این مسابقه معنوی و انجام کارهای نیک نسبت به سالهای قبل امتیازهای بیشتری کسب می‌کند.

رهبر انقلاب در نماز عید فطر: ملت ایران خسته و ناامید نیست

حضرت آیت الله خامنه‌ای، گسترش جلسات تلاوت قرآن و افزایش شور و حضور مردم در محافل دعا، مناجات و موعظه، و پر رونق‌تر شدن سنت حسنه افطاری ساده در مساجد و معابر عمومی را نمونه‌هایی از پیشرفت ملت ایران در مسابقه معنوی در ماه رمضان امسال برشمردند و افزودند: اوج درخشندگی ماه مبارک رمضان در شب های قدر بود که قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان با اجتماع عظیم خود در سراسر کشور، دست ها را به دعا بلند کردند و ضمن راز و نیاز با معبود، لطافت و صفای روح خود را افزایش دادند.

ایشان راهپیمایی روز قدس امسال را یکی دیگر از نقاط درخشنده در ماه مبارک رمضان دانستند و خاطرنشان کردند: راهپیمایی روز قدس حقیقتاً یک پدیده منحصر به فرد است و مردم در زیر آفتاب داغ با آن شور و نشاط به خیابانها آمدند و بر اساس گزارشها، جمعیت راهپیمایان در اغلب شهرهای کشور نسبت به سالهای قبل بیشتر و پر شورتر بود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ملت ایران بیدار و پر انگیزه است؛ این ملتی که بعد از یک شب احیاء با آن شور و هیجان به خیابانها می‌آید، خسته و ناامید نیست، آن کسانی که به پیروی از تبلیغات دشمنان، ادعای خستگی و بی‌نشاطی مردم را دارند، در واقع حال و روز خود را به همه مردم تعمیم می‌دهند و خودشان خسته و بی‌نشاط هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به افزایش هر ساله معنویت و صفای درونی مردم در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کردند: پیام این واقعیت این است که ملت و جوانان ایران به‌رغم سیاست هایی که تلاش دارد انسانها را از معنویت دور کند، بر معنویت و ضدیت با فساد پافشاری دارند و این سرمایه بی‌بدیل معنوی، نگه‌دارنده هویت، استقلال، عزت و عظمت کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه دوم نماز عید، به پر شور و گسترده بودن راهپیمایی روز قدس در کشورهای دیگر اشاره کردند و گفتند: پیام رونق و شکوفایی بیشتر راهپیمایی روز قدس در کشورهای مختلف این است که با وجود تبلیغات بیگانگان، نزدیکی و هم‌جهتی ملت‌های مسلمان با ملت ایران بیشتر شده است.

ایشان علت توطئه‌های مستمر قدرت‌های شیطانی ضد ملت ایران را نگرانی آنها از ایستادگی، اقتدار، استقلال و فکر بلند و ابتکاری ملت ایران دانستند و تأکید کردند: البته این قدرت‎ها تلاش خود را می‌کنند اما همواره نیز شکست می‌خورند.

رهبر انقلاب اسلامی، اذعان رئیس‌جمهور امریکا به بی‌دستاورد بودن هفت تریلیون دلار هزینه این کشور در منطقه غرب آسیا را به معنای شکست آنها در منطقه دانستند و گفتند: این اعتراف نشان می‌دهد شیطان بزرگ با آن‌همه تلاش نتوانسته است به اهداف خود دست یابد و از این پس نیز هر چه در این منطقه پول خرج کنند باز هم به مقصود خود نخواهند رسید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ملت ایران باید بیدار و هوشیار باشد و توطئه‌ها را بشناسد، افزودند: امروز توطئه اصلی دشمن عبارت از «فشار اقتصادی» به توده‌های مردم برای خسته و ناامید کردن آنان است.
ایشان همه دستگاههای حاکمیتی و مسئولان را به تلاش بی‌وقفه برای مقابله با این توطئه توصیه و خاطرنشان کردند: یک کانون مرکزی با حضور سران سه قوه و فعالان اصلی قوا برای رسیدگی به مسائل اقتصادی تشکیل شده است که این کانون باید مسائل اقتصادی را قدم به قدم دنبال کند، تصمیم‌های قاطع بگیرد و آنها را اجرا کند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آحاد مردم نیز برای مقابله با این توطئه وظایفی دارند، افزودند: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه جدی مردم قرار بگیرد، «پرهیز از اسراف و زیاده‌روی» است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به وجود نقدینگی بالا در کشور افزودند: صاحبان این نقدینگی، آن را به سمت تولید هدایت کنند تا چرخ های زندگی مردم به حرکت در بیاید.

ایشان، دست اندرکاران تجارت و بازرگانی خارجی را نیز به پرهیز از واردات کالاهای غیرضرور و کالاهایی که مشابه داخلی دارند، توصیه مؤکد کردند و گفتند: یکی از عادت‌هایی که میان برخی از مردم رواج دارد و باید کنار گذاشته شود، سفرهای تفریحی و غیرضروری به خارج از کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی تصمیم های وزارت اقتصاد برای رونق فضای کسب و کار و برطرف کردن موانع، این تصمیم ها را مثبت ارزیابی و بر پیگیری جدی آن تأکید کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین پیگیری جدی موضوع مبارزه با فساد را خاطرنشان کردند و با اشاره به حضور جوانان در بخش های تولیدی و سازندگی، لزوم تشویق آنان و حمایت از واحدهای تولیدی را مورد تأکید قرار دادند.
ایشان، وحدت آحاد مردم و وحدت ملی و اجتماعی را موضوعی مهم خواندند و با اشاره به رواج پدیده ناپسندِ توهین و تهمت به یکدیگر در فضای مجازی خاطرنشان کردند: اینگونه اقدامات که گناه کبیره است، به فضای عمومی کشور و وحدت ملی لطمه می زند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: همه باید نسبت به وحدت در جامعه اهتمام داشته باشند و از تهمت‌زنی به یکدیگر بپرهیزند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سیاست تبلیغاتی دشمن برای ایجاد جنگ روانی در جامعه از برخی رسانه ها و افراد که سخنان دشمنان را تکرار می‌کنند، انتقاد و آنها را به پرهیز از این اقدام دعوت کردند.

ایشان در پایان خطبه دوم نماز عید گفتند: به لطف الهی آینده کشور با چنین ملتی و با وجود این روحیه وحرکت و معنویت و استقلال، از امروز به مراتب بهتر خواهد بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین