کد خبر: ۵۲۹۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

یک اخطار به جهان

با گسترش پیامدهای عادی سازی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا روی کشورهای نوظهور چون آرژانتین و ترکیه، این سوال مطرح می شود که آیا بحران بدهی این کشورها منحصر به خود این کشورها باقی خواهد ماند یا خیر؟
آفتاب‌‌نیوز :
 افزایش نرخ بهره می تواند ثبات را در کشورهای پیشرفته ای چون ایتالیا متاثر کند که اخیرا به لطف رای مناطق فقیرتر جنوب، دولتی پوپولیست در آن بر سر کار آمده است.

هر گونه بحران در چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو که اندازه اقتصادی ۱۰ برابر اقتصاد یونان دارد، می تواند بر کل منطقه یورو موثر باشد. خبر خوب این است که احتمال وقوع یک بحران بدهی در سطح جهان هنوز نامحتمل است و حتی با وجود کاستن از ابعاد سیاست های محرک بانک مرکزی اروپا، تصویر اقتصاد جهانی هنوز مطلوب است، چراکه با وجود وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی کشورهای نوظهور، برخی از کشورها به ویژه در شرق آسیا در حال تقویت ذخایر ارزی خود هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،صندوق بین المللی پول نیز منابع کافی برای مواجهه با موج نخست بحران را در اختیار دارد اما مکل اینجاست که برخی از کشورها چون برزیل برای بازپرداخت تعهدات خود به صندوق با مشکل مواجه شده اند و بیم آن می رود که این مشکلات به یونان و ایتالیا نیز سرایت کند.

نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی بسیاری از اقتصادهای پیشرفته از ۱۰۰ درصد گذشته است و صندوق بین المللی پول به این کشورها هشدار داده که فضای کافی مالی برای مواجهه با رکود بعدی در اقتصاد خود ایجاد کنند. شواهد نیز نشان می دهد کشورهای دارای سطوح بالا، در طول تاریخ از نرخ رشد ضعیف تری برخوردار بوده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین