کد خبر: ۵۳۰۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۵

ثبت بدترین عملکرد اقتصادی 10 سال اخیر انگلیس

رئیس اتاق بازرگانی انگلیس هشدار داد با جا ماندن افزایش دستمزدها از مخارج مصرفی خانوارها، اقتصاد انگلیس ضعیف ترین عملکرد یک دهه اخیر را به ثبت خواهد رساند.
آفتاب‌‌نیوز :
 آدام مارشال نرخ رشد اقتصادی انگلیس در سال 2018 را 1.3 درصد پیش بینی کرد که کمتر از پیش بینی 1.4 درصدی قبلی است و در صورت تحقق، ضعیف ترین نرخ رشد از سال 2009 میلادی محسوب خواهد شد که رشد اقتصادی انگلیس در آن سال به دلیل بحران مالی جهانی کاهش یافت.

اتاق بازرگانی انگلیس پیش بین خود از رشد سال 2019 را نیز از 1.5 درصد به 1.4 درصد کاهش داد. آقای مارشال معتقد است مهم ترین عوامل کاهنده رشد اقتصادی انگلیس کاهش مخارج مصارفی، سرمایه گذاری شرکت ها و تجارت خواهد بود.

وی هشدار داد با توجه به سطوح بالای بدهی و قرار داشتن پس انداز خانوارهای انگلیسی در پایین ترین سطح خود، مسائب مالی خانوارها با مشکلات عدیده مواجه خواهد بود و این در حالی است که سرمایه گذاری شرکت ها نیز به دلیل مسائلی چون بریگزیت از 2.4 درصد در سال 2017 به 0.9 درصد در سال کنونی کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت،رئیس اتاق بازرگانی انگلیس هم چنین افزوده است انتظار می رود مازاد خالص تجاری انگلیس در سال های پیش رو کاهش یابد چرا که نرخ رشد بازارهای کلیدی هدف انگلیس آهسته شده اند. آقای اسمیت گفت: یک دهه پس از بحران مالی جهان، انگلیس اکنون با دور جدیدی از رشد ضعیف مواجه است که ناشی از بی ثباتی در بازارهای داخلی و بین المللی است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین