کد خبر: ۵۳۰۳۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۱

بهبود عملکرد اقتصادی آلمان در سه ماهه دوم سال

بانک مرکزی آلمان اعلام باتوجه به افزایش مخارج دولتی انتظار دارد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم، عملکردی بهتر از سه ماهه نخست سال از خود به ثبت رساند.
آفتاب‌‌نیوز :
 رشد اقتصادی آلمان در سه ماهه ژانویه تا مارس امسال در مقایسه با نرخ رشد مدت مشابه سال گذشته تقریبا نصف شد و به ۰.۳ درصد کاهش یافت که کاهش حجم مبادلات تجاری و مخارج دولتی از اصلی ترین دلایل این رخ داد بود. هم‌چنین تنش‌های تجاری با آمریکا و بالاگرفتن اختلافات اتحادیه اروپا با این کشور، چشم انداز اقتصادی آلمان را تیره ساخته است.

بانک مرکزی آلمان در گزارش ماهیانه خود با اعلام این که اقتصاد آلمان باید با نرخ رشد بیشتری از ماه های ابتدایی سال به حرکت خود ادامه دهد، افزود با این حال به دلیل ضعف در فعالیت های صنعتی، این رشد به اندازه رشد سال قبل نخواهد بود. سفارشات صنعتی، تولیدات و صادرات در ماه آوریل نیز کاهش یافت که نشانه ای دیگر از تضعیف عملکرد اقتصادی آلمان به شمار می رود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،با این حال به گفته بانک مرکزی آلمان، افزایش مخارج دولتی در کنار افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و فعالیت‌های بخش ساخت و ساز، به بهبود عملکرد اقتصادی در سه ماهه دوم سال کمک خواهد کرد. بانک مرکزی آلمان با بیان این که پیش بینی خود از رشد اقتصادی آلمان را کاهش داده است، افزود: نگرانی‌ها از تجارت و مسائل سیاسی باعث افزایش نااطمینانی از وضعیت اقتصاد شده است.

این بانک گفته است کاهش تقاضا در کنار کمبود نیروی کار ماهر عملکرد اقتصاد وابسته به صادرات و صنایع سنگین آلمان را تهدید می کند. بانک مرکزی آلمان پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را از ۲.۵ درصد به ۲ درصد کاهش داده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین