کد خبر: ۵۳۰۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۳

بورس هیجانی و صف‌های پایدار خرید

بورس تهران در این هفته شاهد کانال‌شکنی‌های پی‌درپی بود، به طوریکه هیجان‌های موجود در بازار باعث صف های خرید پایدار در روزهای متوالی شد؛ این روند به نماگر اصلی بازار کمک کرد تا به قله تاریخی ۱۰۹ هزار واحدی نزدیک شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 این هفته بورس تهران شاهد روزهای کاملا متفاوتی نسبت به هفته‌های گذشته بود و نوسان گیران بازار سهام توانستند سودهای قیمتی قابل ملاحظه ای را از آن خود کنند.

از ابتدای سال جاری قیمت سهام ها در بورس تهران در مسیر کاهشی و رکود نسبی بازار را در برگرفته بود. در عین حال از اواسط اردیبهشت ماه با اینکه این رکود ادامه دار بود اما شاخص کل با رشد آرامی شروع به افزایش کرد.

با افزایش قیمت دلار در بازارهای غیر رسمی ایران، قیمت سهم ها مخصوصا سهام شرکت های صادرات محور با افزایش رو به رو شد؛ از طرفی شرکت‌ها با روند صعودی قیمت دلار توانستند با تجدید ارزیابی دارایی به نوعی سود شناسایی کرده و این موضوع فرصت مناسبی برای نوسانگران بازار سهام به وجود آورد.

در چند روز گذشته نماگر اصلی بازار هر روز شاهد کانال شکنی‌های جدید بود؛ این روند باعث شد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی به قله تاریخی ۱۰۸ هزار واحدی برسد، در حالی که نه وضعیت شرکت‌ها بهتر شده و نه بازار سرمایه برای معاملات چشم اندازی پایدار دارد. همچنین معامله‌گران بازار تا حدودی هیجان زده بودند چرا که وضعیت فعلی برای بسیاری در مقطع کنونی قابل پیش‌بینی نبود.

در چهار روز کاری این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران ۹۷۲۶ واحد رشد کرد و به قله تاریخی ۱۰۸ هزار و ۸۷۲ رسید بسیاری در شرایط فعلی معتقدند این عدد در هفته های آینده بیش از این هم افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا،در عین حال شاخص آزاد شناور با رشد  فزاینده ۱۰ هزار و ۳۵۶ واحدی مواجه شد و کانال ۱۱۹ هزار و ۸۳۲ را تجربه کرد که این میزان نسبت به ماه های گذشته رقم بسیار بالایی را نشان می‌دهد.

در عین حال شاخص بازار اول ۱۴ هزار و ۹۳۹ واحد و شاخص بازار دوم حدود ۸ هزار واحد رشد کردند. شاخص صنعت نیز با رشد ۹۲۷۳ واحدی رو به رو شد و به رقم ۹۸۴۷۶ رسید. شاخص ۳۰ شرکت بزرگ بورسی نیز با ۶۰۸ واحد رشد رو به رو شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین