کد خبر: ۵۳۰۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

علم‌الهدی: جریان‌هایی که مدافعان رهبری را تخریب می‌کنند، وابسته به منافقین هستند

امام جمعه مشهد گفت: عناصری در کشور که در قالب جریان‌های سیاسی، نخبه، صاحب‌نظر یا اساساً در قالب صاحب رسانه و تریبون در مقابله هر حرکتی که به دفاع از ولایت و رهبری می‌انجامد، با ابزار و اسلحه تهمت و تخریب و اهانت روبه‌رو می‌شوند، همان وابستگان به جریان نفاق و خیانتی هستند که با شهید بهشتی آن‌گونه معامله کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت‌الله سید«احمد علم‌الهدی» ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به این‌که امروز سال‌روز تخریب قبور ائمه بقیع به‌عنوان بزرگ‌ترین جنایت قرون اخیر در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: مثل امروز با شگرد نابکارانه جاسوس انگلیسی، مستر همفر، وهابیت ملعون در شبه جزیره عربستان به وجود آمد و در یک حرکت خشمگینانه‌ی نابکارانه‌ی خشن قبور ائمه بقیع- جایگاه توجه دل‌ها و قلوب شیعیان و محبین اهل‌البیت(ع) در دنیا- را مورد هتک و تخریب قرار داد. این به‌عنوان یک نماد از تداوم مظلومیت اهل‌البیت پیغمبر(ع) در این زمان خود را نشان داده است.

وی با بیان این‌که متأسفانه این نماد همچنان ثابت است، ادامه داد: امروز در شهر مقدس مدینه شب در کنار نورافکن‌هایی که فضای شهر را روشن کرده است، در دل مرکز این شهر نقطه‌ای سیاه و ظلمانی و تاریک وجود دارد آن هم بقیع است و تنها علت آن این است که این قطعه زمین متعلق به عزیزان پیغمبر است. امروز مظلومیت پیامبر را در مدینه این‌گونه ادامه داد و این نماد تداوم مظلومیت اهل‌البیت(ع) است.

علم‌الهدی با اشاره به سال‌روز شهادت مرحوم آیت‌الله دکتر بهشتی و آغاز هفته قوه قضائیه، تصریح کرد: بین مظلومیت اهل‌بیت پیغمبر و مظلومیت شهید بهشتی در این نظام و انقلاب قدر مشترکی وجود دارد. اولاً این شهید  عنوان مظلومیت را از امام بزرگوار کسب کرد. امام خمینی(ره) فرمودند «شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید». قدر مشترکی که میان مظلومیت اهل‌بیت پیامبر و مظلومیت شهید بهشتی وجود داد این است که مظلومیت اهل‌بیت پیغمبر در کنار تمام جریان‌های تأسف‌باری که عواطف مردم و مسلمانان و شیعیان را جریحه‌دار می‌کند یک نقطه شفاف‌سازی و بصیرت‌آفرینی دارد و آن این است که پشت این مظلومیت ناحقی جریان قدرت و ثروت و جریان استکبار را می‌بینیم.

وی افزود: از روز اول برای این که عناصر ناپاک وابسته به جریان به قدرت و ثروت، به قدرت و ثروت برسد و حکومت و اقتدار را تصاحب کنند، اهل‌البیت پیغمبر مورد ظلم قرار دادند. این جریانی بصیرت‌آفرین برای مسلمانان دنیاست که هر جریانی در برابر اهل‌البیت در دنیای اسلام بروز و ظهور کرد، این جریان کفر، استکبار، استعمار و دشمنی با پیغمبر و اسلام است و لذا وهابیت امروز به عنوان نماینده استکبار جهانی و جنگ با اسلام و قرآن و توحید در دنیای اسلام شناخته شده است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که «عین این خصوصیت در جریان انقلاب و نظام ما هم هست»، خاطرنشان کرد: مظلومیت شهید دکتر بهشتی غیر از آن شرایط اسف‌باری که برای ارادتمندان ایشان و عناصر انقلاب در حدود 40 سال قبل به وجود آورد و در طول تاریخ هم‌چنان ادامه دارد، جریانی بصیرت‌آفرین بود که این نوع برخورد با یک نیروی وابسته به رهبری و امام، یعنی توهین‌کردن، تهمت‌زدن، اهانت‌کردن، علیه او سمپاشی کردن و تخریب این تقریباً یک جریان نفاق و خیانت در این نظام است، نسبت به هر عنصری که وابسته رهبری باشد.

وی این جریان را ادامه‌دار دانست و گفت: دشمنان شهید بهشتی دو دسته منافقین و خائنین بودند و در رأس خائنین بنی‌صدر معلون قرار داشت. ظلمی که به شهید بهشتی کردند تخریب ایشان بود. این‌ افراد یک نیروی فداکار در کنار امام دیدند و فکر کردند اگر این نیرو را بزنند ولایت امام تضعیف می‌شود و شروع کردند به شهید بهشتی توهین‌کردن، هتک‌حرمت کردن، تهمت‌زدن، تخریب‌کردن، نسبت‌های ناروا به او دادند بدون کوچکترین دلیل و حتی تحریف سخنان او را به رخ کشیدن. 

علم‌الهدی با بیان این‌که این برای ما بصیرت‌آفرین است، خاطرنشان کرد: عناصری که در این کشور در قالب جریان‌های سیاسی، نخبه، صاحب‌نظر یا اساساً در قالب صاحب رسانه و تریبون در مقابله هر حرکتی که به دفاع از ولایت و رهبری می‌انجامد، در مقابل او با ابزار و اسلحه تهمت و تخریب و اهانت روبه‌رو می‌شوند، این افراد همان وابستگان به جریان نفاق و خیانتی هستند که با شهید بهشتی آن‌گونه معامله کردند. مردم ما باید این بصیرت و شناخت را در مقابل نوع موضع‌گیری‌ها و حرکت‌هایی که انجام می‌گیرد داشته باشند و آن‌ها تشخیص دهند.

وی تصریح کرد: امروز ما در جامعه با این مشکل روبه‌رو هستیم که اگر هرکس بر خلاف میل عده‌ای یا جریان سیاسی‌ چیزی گفت، حرفی را مطرح کرد یا در یک موضع بی‌پروایانه در خط حمایت از رهبری و ولایت از نظام قرار گرفت به جای آن که با او با گفتمان، بحث و استدلال روبه‌رو شوند با فحش، تهمت، دروغ‌گویی با او روبه‌رو می‌شوند و با دشنام و ترویج و تهمت وارد مقابله با او می‌شوند. مانند همان برخوردی که در برابر شهید بهشتی داشتند و این بزرگ‌ترین حرکت ارعاب و تروریستی حیثیتی است که انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه جامعه ما خصوصاً در فضای مجازی گرفتار یک امپراتوری رسانه‌ای شده که منطق، استدلال و ثبات ندارد و در تقابل با هر جریان مدافع این نظام و ارزش‌های اسلام با تهمت، افترا، دروغ، هتک‌حرمت و تخریب مقابله می‌کند.

وی با اشاره به این‌که ما باید بصیرتی که در مظلومیت شهید بهشتی به دست می‌آوریم را آیینه‌ای برای جریان‌شناسی‌های امروز خود قرار دهیم، گفت: هر چه از انقلاب ما می‌گذرد و اقتدار ما در دنیا اوج می‌گیرد، دشمنی دشمنان پیچیده‌تر می‌شود و آن‌ها با فتنه‌های پیچیده‌تری با ما مقابله می‌کنند و لذا امروز جنگ نرم و حرکت‌های رسانه‌ای و حرکت‌های منافقانه جایگزین میدان‌های رزمی شده که دشمن جرأت حضور در آن نمی‌کند.

علم‌الهدی با اشاره به جنایات جریان تروریستی منافقین و به شهادت رساندن بیش از 18هزار نفر از مردم، گفت: این جریان پیش از آن که وارد عرصه نابکارانه فجایع ترور فیزیکی شوند، حرکتشان مقابله با جریان حق و انقلاب در حوزه فتنه، نفاق و هتک‌حرمت و تخریب چهره‌ها بود. بعد که شکست خوردند و نتیجه نفاق آن‌ها به جایی رسید که تمام پایگاه‌های مردمی آن‌ها از بین رفت و به عنوان دشمن ملت معرفی شدند در زمانی که کشور در محاصر دشمن بود، دست به اسلحه بردند و ترور فیزیکی را در کشور به راه انداختند.

وی ادامه داد: چهره کریه و زشت این‌ها برای تمام نسل‌های انقلاب ما تا آینده روشن و شفاف شد و امروز در دنیا هر جریانی به حمایت از این گروه برخیزد آبرویش در دنیا و در میان تمام انسان‌ها در همه ملت‌ها رفته است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه مشهد یادآور شد: امروز هم جریاناتی که با این ابزار به میدان می‌آیند و با مدافعین نظام و ولایت مقابله می‌کنند، یقیناً اگر در این عرصه شکست بخوردند که شکست خواهند خورد، بعید نیست در آینده نزدیک هنگامی که ببینند به قدرت و ثروت نمی‌رسند به عنوان جلد دوم منافقین سابقه‌دار در این مملکت عمل کنند و دست به جنایت‌ها بزنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین