کد خبر: ۵۳۰۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

آخرین جزییات پرونده دختران ایرانشهر بعد از یک هفته !

با گذشت یک هفته هنوز هم ماجرای دختران ایرانشهری در صدر اخبار است. مردم و برخی مسوولان این بار قصد ندارند بگذارند گذر زمان حادثه را از یاد ببرد و حقی را پایمال کند.
آفتاب‌‌نیوز : با گذشت یک هفته هنوز هم ماجرای دختران ایرانشهری در صدر اخبار است. مردم و برخی مسوولان این بار قصد ندارند بگذارند گذر زمان حادثه را از یاد ببرد و حقی را پایمال کند.

در این راستا حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهور در دیدار محمد نعیم امینی فرد، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت پیگیری موضوع ربایش دختران در ایرانشهر تاکید کرد و گفت: «موضوع را از طریق وزیر دادگستری پیگیری می کند.» در آخرین اخبار از وضعیت دختران ایرانشهری و متهمان این پرونده، حجت الاسلام علی موحدی راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان به «ایرنا» گفت: «دومین متهم پرونده آدم ربایی و تجاوز به عنف ایرانشهر روز پنجشنبه، 31 خرداد، با همکاری ریش سفیدان و معتمدان شهرستان دلگان تحویل مراجع قضایی شد. » موحدی راد ادامه داد: «این متهم با همکاری ریش سفیدان، رییس دادگاه فنوج و خانواده اش خود را به دادگاه فنوج معرفی کرد. این فرد از طریق دادگاه فنوج تحویل ماموران شد تا برای تحقیق به دادسرای ایرانشهر اعزام شود. 2 متهم دیگر این پرونده شناسایی شده و تحت تعقیب هستند.» حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به سوالی درباره پرونده تجاوز در ایرانشهر گفت: «باید توجه داشته باشیم که در نشر این اخبار کمک نکنیم و اشاعه فحشا در جامعه گناه بزرگی است و همه بدانند مسوولیت شرعی بزرگی دارد. ممکن است از بین هشتاد میلیون، فرد بیماری پیدا شود که به خانمی تعرض کند، در حال حاضر تعرض به ۴۱نفر به اثبات نرسیده است و چگونه است که برخی نمایندگان مجلس و روزنامه ها به این خبر دامن می زنند؟» منتظری ادامه داد: «شرعا موظفیم برخی اخبار را علنی نکنیم، تشویش اذهان عمومی جرم است و نباید اخباری که ثابت نشده را بنا به اهداف سیاسی و آب به آسیاب دشمن ریختن، نشر دهیم. » همچنین حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: «اصل موضوع ربایش یک دختر را تکذیب نمی کنم، موضوع اتفاق افتاده اما نه آن طور که مولوی گفته و در رسانه ها منتشر شده است.» او با تایید ربایش یک دختر در ایرانشهر ادامه داد: «در اتفاقی که در ایرانشهر رخ داد موضوع این بود که یک دختر خانم مورد ربایش قرار گرفته و این قضیه مربوط به روز سه شنبه قبل از عید فطر است که فرد در روز چهارشنبه شناسایی و دستگیر شده است، دو پرونده برای این موضوع تشکیل شده؛ یک پرونده در دادسرای ایرانشهر با موضوع آدم ربایی و یک پرونده در دادگاه کیفری 1 ایرانشهر در موضوع تجاوز به عنف. دستورات قضایی در روز چهارشنبه و پنجشنبه قبل از روز عید فطر و قبل از اینکه کسی مطلع شود اعلام شده و به دنبال مراجعه یک خانم، مجموعه دستگاه قضایی بررسی و پیگیری را آغاز کرد. »

نوداد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین