کد خبر: ۵۳۰۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

چگونه کشور از گوشت برزیلی بی‌نیاز می‌شود؟

گردهمایی ایلات و عشایر استان سمنان با حضور سردار سیف رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در شهمیرزاد برگزار و در آن، راه خودکفایی کشور در تولید گوشت قرمز و قطع واردات گوشت برزیلی را حمایت حقیقی از عشایر کشور ارزیابی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار نصرت‌الله سیف، عشایر را برکت انقلاب دانست و با اشاره به برخی موانع فعالیت‌های عشایری اظهار کرد: نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که عشایر خسته شده و عطای کار تولید را به لقایش ببخشند.

رئیس بسیج عشایری کشور با بیان اینکه عشایر بهترین حافظان محیط‌زیست و منابع طبیعی هستند خاطرنشان کرد: نباید حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست بهانه‌ای شود که مانع از فعالیت تولیدی ایلات و عشایر شویم.

وی با بیان اینکه عشایر می‌توانند کشور را از واردات گوشت قرمز بی‌نیاز کنند ادامه داد: باید مشکلات عشایر و از جمله مشکل مراتع و ایل‌راه‌های آنها را حل کنیم.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به سهم بالای عشایر در تامین گوشت و لبنیات کشور تصریح کرد: اگر به عشایر امکانات و تسهیلات مناسب داده شود می‌توانیم کشور را از گوشت برزیلی بی‌نیاز کنیم.

سردار سیف، جلوگیری از کوچ عشایر را غیرمنطقی ارزیابی کرد و گفت: وقتی خشکسالی‌های مداوم و نبود پوشش گیاهی کافی، دام‌های عشایر را تهدید می‌کند اگر مانع از کوچ عشایر شویم دام‌های آنها تلف می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر ییلاق آماده کوچ نیست باید دستگاه‌های مسوول در میان‌بند فکری برای عشایر و دام‌های آنها کنند یا حداقل تا ییلاق آماده کوچ می‌شود باید علوفه دام عشایر را تامین کنند.

وی از اداره کل امور عشایری به عنوان مدعی‌العموم عشایر نام برد و اظهار کرد: این اداره کل باید حافظ منافع عشایر به عنوان بخش مهمی از جمعیت مولد کشور باشد.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با انقاد از تعدد قوانین دست‌وپاگیر خاطرنشان کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود که عشایر در بین انبوهی از قوانین گرفتار و سرگردان بمانند.

وی از عشایر به عنوان نمودی از زندگی سبک اسلامی ایرانی نام برد و گفت: صداوسیما باید با ورود به جامعه عشایری به تولید مستندهایی از زندگی این مردم سختکوش بپردازد تا مردم بیشتر با ظرفیت بسیار بالای عشایر آشنا شوند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین