کد خبر: ۵۳۰۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

رحمانی فضلی: بدنه دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کوتاهی کردند

رحمانی فضلی گفت: همه کسانی که می‌خواستند وارد فعالیت سیاسی شوند و یا سمتی به عهده بگیرند بر این نکته تاکید داشتند که در حوزه اقتصاد باید به استقلال برسیم. ولی متاسفانه ما نتوانستیم در این حوزه همطراز انقلاب حرکت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر کشور در همایش روز ملی اصناف با اشاره به نقش مهم اصناف در طول انقلاب اسلامی گفت: ما در هیچ برهه تاریخی بعد از انقلاب نمی‌توانیم نقش اصناف و بازاریان را نادیده بگیریم.

رحمانی فضلی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب کشور مقطع بسیار سختی را پشت سر گذاشت و آن زمانی بود که بازار دچار آشفتگی شد و تامین و توزیع کالا تبدیل به اصلی‌ترین مشکل کشور شده بود ولی در این بین هیچ وقت مردم احساس نکردند که بازاریان و اصناف قصد منفعت‌طلبی و ثروت‌اندوزی را دارند.

وی ادامه داد: در سال‌های ابتدای انقلاب بازار نقش مهمی داشت و ما نمی‌توانیم هیچ وقت چهره امام را بدون حمایت معتمدان و بازاریان تصور کنیم. هیچ راهپیمایی بدون حضور اصناف اصلا معنا نداشت.

وزیر کشور با اشاره به اقتصاد مقاومتی و اعمال تحریم‌ها از سوی دشمنان کشور و انقلاب گفت: بدنه دولت و فعالان اقتصادی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کوتاهی کردند. البته این کوتاهی از همان روزی که ما انقلاب کردیم شروع شد ما باید از همان زمان به مقاوم کردن پایه‌های اقتصاد خود اقدام می‌کردیم.

وی ادامه داد:‌ همه کسانی که می‌خواستند وارد فعالیت سیاسی شوند و یا سمتی به عهده بگیرند بر این نکته تاکید داشتند که در حوزه اقتصاد باید به استقلال برسیم. ولی متاسفانه ما نتوانستیم در این حوزه همطراز انقلاب حرکت کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: این استقلال به این معنا بود که در هر مقطعی که خواستند شیر نفت را در اختیار بگیرند و یا بازار نفت ما را کنترل کنند کشور ما در حوزه‌های اقتصادی دچار تنش و تلاطم نشود. این معنای اقتصاد مقاومتی است که بر پایه تولید ملی و خودکفایی بنا شده است.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین