کد خبر: ۵۳۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

قاتل سریالی قتل سه زن را گردن گرفت / همسر قاتل: شوهرم مجبورم کرد سکوت کنم

دومین جلسه محاکمه زوج گیلانی به اتهام قتل 8 زن در حالی در دادگاه کیفری یک دادگستری گیلان برگزار شد که متهم ردیف اول فقط قتل سه زن را گردن گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
در همین حال همسر وی نیز که به‌عنوان متهم دوم پرونده در دادگاه حضور داشت مدعی شد فقط در جریان یکی از جنایت‌ها بوده اما با تهدید از سوی همسرش مجبور به سکوت شده است.

بنا بر این گزارش، اتهامات این مرد ارتکاب ۸ فقره قتل، جنایت بر میت به همراه سرقت طلا و همچنین مثله کردن مقتولان و رها‌سازی اجساد در رودخانه و کنار جاده‌هاست. همچنین اتهامات همسر وی نیز همدستی و معاونت در یک فقره قتل، فروش اموال مسروقه، تسهیل در ارتکاب جرم و مساعدت در خلاصی متهم از طریق مخفی کردن ادله جرم است.در ابتدای جلسه خانواده مقتولان خواستار قصاص نفس، اعدام و اشد مجازات برای متهم ردیف اول و همچنین برای متهم ردیف دوم به‌عنوان همدست وی و به جرم معاونت در قتل و مورد معامله قرار دادن طلاهای مسروقه خواستار حکم قصاص برای وی شدند.

بنا بر این گزارش، قاضی پرونده پس‌ از شنیدن شکایت‌ها خطاب به متهم ردیف اول اظهار داشت: پس‌ از اقرار به جنایت‌ها و بازسازی صحنه‌های جرم آیا اتهامات وارده را قبول دارید‌؟ چه دفاعی از خود دارید؟

مرد جنایتکار نخست برخی اتهامات و اظهارات قرائت شده را رد و ادعا کرد: من فقط ۳ نفر را به‌ قتل رساندم.

متهم ردیف اول در خصوص قصد و نیت ارتکاب این قتل‌ها نیز بیان داشت: اینگونه نیست که به‌خاطر چند تکه طلا و محدودیت مالی این قتل‌ها را مرتکب شده باشم، نمی‌خواهم جلوی خانواده‌ها مطالبی را عنوان کنم اما در اظهاراتم به قصد اصلی‌ام در خصوص این قتل‌ها اشاره کرده‌ام.
همچنین متهم ردیف اول اظهارات همسر خود را غیرواقعی دانست و اظهار داشت: همسر من اعتیاد دارد و تریاک و دارو‌های دیگر مصرف می‌کند و نمی‌توان به اقرارهای شخصی که در چنین وضعیتی قرار دارد استناد کرد.

متهم ردیف اول تأکید کرد: من فقط همان ۳ مورد قتلی که اشاره کردم را قبول دارم.
در ادامه قاضی از همسر متهم خواست از خود دفاع کند.

وی گفت: من فقط ۲ بار طلا برای فروش به بازار بردم، دفعه اول همسرم گفت که این طلاها در خودروی او پیدا شده اما دفعه دوم با زور و تهدید مجبور به فروش طلاها شدم.

متهم ردیف دوم در رابطه با قصد و نیت خود از همدستی با همسرش عنوان کرد: همسرم من را با تهدید به قتل پسر ۲۳ ساله‌ام که از همسر اولم بوده و همچنین قتل دختر ۴ ساله‌ام که فرزند مشترکمان است مجبور به همدستی با خود کرد.

وی ادامه داد: من سال‌ها پیش تصادف کردم و از ناحیه پا و کمر بشدت مصدوم هستم و داروهای قوی مصرف می‌کنم، بعضی اوقات نیز برای التیام دردم تریاک می‌خورم. یک شب بیدار شدم که ناگهان زنی را بی‌هوش در حمام خانه دیدم. بسیار شوکه شده بودم و چون اثر داروها نیمه هوشیارم کرده بود، همسرم به من حمله ور شده و مرا به داخل اتاق انداخت و از ترس جان خود و فرزندم نتوانستم چیزی بگویم.

وی در ادامه در پاسخ به دادگاه که وی را به پنهان کردن جرم همسر خود و کمک نکردن به فردی نیمه جان در حمام خانه متهم کرده بود، پاسخ داد: صبح روز بعد هیچ اثری از آن خانم در خانه نبود. همچنین همسرم من را تهدید کرد که نباید چیزی بگویم و چندی بعد در جاده زنجان به طارم نیز به من گفت که این اولین بارم نبوده که کسی را به قتل رسانده‌ام و مکانی را به من نشان داد که اولین مقتول را در آنجا رها ساخته بود. حتی من خواستم چند بار فرار کنم که همسرم باز هم مانع شد و من را به زور و تهدید جان فرزندانم نگه داشت.

در حالی که وکیل این زن در دفاع از او قصد داشت وی را بی‌گناه نشان دهد اما دادگاه در پاسخ به این دفاعیات با قرائت قسمتی از کیفرخواست که اظهارات افراد نجات یافته از دام این زوج بود تأکید کرد: متهم ردیف دوم با ایجاد رابطه و جلب اعتماد برخی مقتولان، مقدمات قتل و سرقت را برای همسر خود فراهم می‌کرده و این مصداق اتهامات وارده به ایشان است.

در ادامه دادگاه با اعتراض و حمله ور شدن خانواده چند نفر از مقتولان از حالت عادی خارج شد که با دخالت مأموران وضعیت آرام شد. متهم ردیف اول نیز در ادامه گفت: من نمی‌دانم این افراد خانواده چه کسانی هستند و قتل آنها کار من نبوده و به زور گردن من انداخته‌اند.

در انتها قاضی پرونده، با شنیدن دفاعیات وکلا و متهمان، یک هفته اعلام تنفس داد و ادامه جلسه رسیدگی به این پرونده را به تاریخ پنجشنبه هفتم تیرماه موکول کرد.

منبع: انتخاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین