کد خبر: ۵۳۰۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸

شناسایی صفحه مستهجن اینستاگرام با دو میلیون عضو در یزد

رییس پلیس فتا استان یزد گفت: بعضی افراد سودجو برای کسب درآمد اقدام به بارگزاری محتوای مبتذل نموده و این فضا را ابزاری برای رسیدن به اهداف خود انتخاب نموده‌اند که از نظر قانون جرم بوده و باید در برابر قانونی پاسخگو باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی و مقابله با جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی در اینستاگرام با برخورد به پیج 2 میلیون دنبال کننده که اقدام به انتشار تصاویر و کلیپ‌های مبتذل و مستهجن کرده بود و از طریق این پیج کاربران را به کانال‌های عمومی در تلگرام دعوت نموده شناسایی و دستگیر گردید .

وی افزود: با شناسایی صفحه مذکور در اینستاگرام، توسط کارشناسان پلیس فتا تلاش برای احراز هویت واقعی گرداننده اصلی صفحه به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت .

رییس پلیس فتای یزد گفت: با استفاده از روش‌های فنی، کارشناسان این پلیس موفق به شناسایی گرداننده صفحه شده و با دستور مقام محترم قضایی متهم به این پلیس فراخوانده شد.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: در بازجویی صورت گرفته متهم با توجه به شواهد و مستندات کارشناسان فنی این پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی و تحویل شد.

این مقام مسئول با اشاره به فصل چهارم از قانون جرایم رایانه‌ای خطاب به افراد سودجو،‌ ادامه داد: بر اساس ماده 14 قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی محتویات مستهجن را تولید، ارسال، منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد ارسال یا انتشار یا تجارت، تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از پنج تا 40میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رییس پلیس فتا استان یزد از کاربران خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین