کد خبر: ۵۳۰۹۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
نایب رییس کمیسیون برنامه وبودجه مطرح کرد:

در شرایط جنگی هستیم/ نباید تهدیدهای آمریکا را شوخی گرفت/ اگر انتظارات مردم را مدیریت نکنیم، بازنده خواهیم بود/فشارها بر اقشار ضعیف می‌تواند منجر به اعتراضات مدنی شود

هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه در مورد اقدامات دولت و مجلس برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها گفت: قیمت دستوری نیست که ما به قیمت دستوردهیم بالا بیاید یا پایین بیاید البته می شود فشارهای را ایجاد کرد و قیمت های را ثابت نگه داشت منتها چون به صورت نسبی قیمت ها درحال تغییر است حتما این موضوع بربخش های دیگر تاثیر می گذارد و آثار آن ظاهر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
نماینده اسفراین در مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: وقتی شرایط برای تولید و صادرات خوب نیست، قطعا ما مشکل کمبود تقاضا پیدا در شرایط جنگی هستیم/ نباید تهدیدهای آمریکا را شوخی گرفت/ اگر انتظارات مردم را مدیریت نکنیم، بازنده خواهیم بود/فشارها بر اقشار ضعیف می‌تواند منجر به اعتراضات مدنی شودمی کنیم البته عامل انتظارات نیز تاثیرگذار است که دولت می‌تواند براین عامل اثر بگذارد و آن را مدیریت کند الان مهمترین کاری که دولت و مجلس سوای قوانینی که می توانند قیمت ها را کنترل کنند داشته باشند بحث مدیریت انتظارات است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این نماینده مجلس بیان کرد: الان انتظارات مردم و عدم مدیریت آنها آسیب زیادی به کشورزده است، وقتی انتظارات مردم نسبت به آینده خوب نمی شود تقاضا افزایش پیدا می کند و در پی افزایش تقاضا مردم تلاش می کنند که دارایی هایشان را ازشکلی به شکل دیگر دربیاورند که این موضوع باعث افزایش قیمت میشود.

وی تصریح کرد: مدیریت انتظارات کار سختی نیست البته کار آسانی هم نیست، قطعا دولت و مجلس هم از این وضعیت ناراضی هستند، دولت می‌خواهد‌ در همه کشور رونق باشد و عملکرد موفقی داشته باشد و همه اینها به صورت منفی به عملکرد دولت تمام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: درحال حاضر در شرایط جنگ هستیم، وقتی ترامپ اعلام می کندکه نسبت به ایران تحریم‌های سختی را اعمال می کنم قطعا این مسئله سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور را سخت می کند  و سرمایه گذاران داخلی  تحت فشار قرارمیگیرند و همین مسئله باعث بی‌رونقی تولید و به هم ریختگی شرایط اقتصادی کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر همین طورر بدون مدیریت انتظارات جلو برویم شرایط اقتصادی در آینده سخت تر می‌شود؛ البته خیلی ها به استقبال شرایط سخت آینده هم می‌روند یعنی هم اینکه احساس می کنند ازتیرماه اتفاقاتی می افتد و از مهرماه اتفاقات بدتری می افتد ازالان سعی می کنند که در وضعیت عرضه و تقاضاهایشان تصمیماتی اتخاذ کنند که اینها نیزبربازار فشار می‌آورد.

نماینده اسفراین در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا ادامه این روند باعث شکل گیری یکسری اعتراضات اجتماعی و مدنی نمی‌شود گفت: این فشارها بر اقشار ضعیف جامعه وارد می‌شود و حتما دارای آثار منفی است که یکی از آنها می توانند همین اعتراضات مدنی باشد که ازدی ماه 96 شاهد آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و می‌خواهیم این کشتی در تلاطمات به سلامتی به ساحل برسد و باید همه کمک کنیم تا نسبت به آینده خوش بینی ایجاد شود‌، در حال حاضر اتفاقی که در بورس افتاده است اتفاق مثبتی است و بخشی از نقدینگی را به سمت خودش می‌کشاند که باید تلاش کنیم بر این نقطه قوت‌ها کار کنیم چراکه در غیر اینصورت همه ما بازنده خواهیم بود یعنی اگر مدیریت انتظارات انجام نشود نه تنها دولت بلکه مجلس‌، قوه قضاییه و همه نهادهای نظام بازنده خواهند بود.

قوامی بیان کرد: تعارف که نداریم بالاخره آمریکا اعلام جنگ کرده است و ما نباید این تهدیدات را به شوخی بگیریم وحتما باید به ظرفیت‌های داخل کشور توجه کنیم که هم‌جهتی بین همه نهادهای نظام ایجاد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
1
2
خداوند از سر تقصیر ایجاد کنندگان مصیبتها نگذرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
0
0
آقا هادی لطفا شمانترسیداگرجنگ اتفاق افتادشمابه جنگ نخواهی رفت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین