کد خبر: ۵۳۱۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

نظر پلیس درباره بادیگارد سلبریتی‌ها/قانون چنین اجازه‌ای را نداده است

انتشار تصاویر برخی خواننده‌ها، بازیگران و حتی ورزشکاران در مراسم مختلف در کنار افرادی که تحت عنوان محافظ شخصی یا بادیگارد شناخته می‌شوند برای خیلی‌ها سوال برانگیز است؛ بادیگارد‌هایی که رئیس پلیس پیشگیری ناجا، بر نداشتن مجوز فعالیتشان تاکید دارد و ...
آفتاب‌‌نیوز :
سردار محمد شرفی در واکنش به فعالیت برخی افراد و شرکت‌های خصوصی تحت عنوان «محافظان شخصی یا بادیگارد» که سرویس‌های محافظتی را به برخی از افراد و از جمله سلبریتی‌ها ارائه می‌دهند اظهار کرد: پلیس و نیروی انتظامی هیچ مجوزی جهت محافظت شخصی از افراد یا فعالیت بادیگارد‌ها صادر نکرده و نه تنها پلیس، بلکه قانون نیز چنین اجازه‌ای را نداده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: حفاظت از شخصیت‌ها در نیروی انتظامی بر اساس ضوابط خاص و قوانین کشور است و حفاظت از شخصیت‌ها، با توجه به این ضوابط انجام می‌شود.

مسئولیت حفاظت شخصیت‌ها در کشورمان قبل از انقلاب در اختیار شهربانی قرار داشت و بعد از انقلاب هم حفاظت بخشی از شخصیت‌های نظام به کمیته انقلاب اسلامی و بخش دیگری به سپاه پاسداران واگذار شد. بعد از آن هم با توجه به ادغام شهربانی، ژاندارمری و کمیته در نیروی انتظامی، مسولیت حفاظت شخصیت‌ها به نیروی انتظامی سپرده شد. البته بعد از ادغام و در برهه‌ای از زمان و در حدود ۴ تا ۵ سال، مسئولیت حفاظت از شخصیت‌ها به سپاه پاسداران واگذار شد، ولی مجدداً این وظیفه در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت.

امروز مسئولیت حفاظت از شخصیت‌های نظام به یگانی تحت اختیار یگان حفاظت از شخصیت‌ها در ناجا است و به گفته سردار هدایت البرزی فرمانده سابق یگان حفاظت از شخصیت‌های ناجا، حدود ۸۰ درصد از مقامات که دارای رده امنیتی هستند، مورد حفاظت قرار می‌گیرند و حفاظت از آن‌ها در اختیار یگان حفاظت شخصیت‌هاست و حفاظت از تعداد معدودی نیز در اختیار سپاه پاسداران است.

به گفته وی، تشخیص اینکه یک شخصیت مورد تهدید است یا خیر و یا اینکه باید نظام جان چه کسی را حفاظت کند، توسط شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی کشور تعیین می‌شود و سطح‌بندی و رده‌بندی امنیتی افراد دارای مسئولیت در کشور را با توجه به تهدیداتی که متوجه آن‌هاست و مسئولیت این افراد تعیین می‌کند و بر اساس رده‌بندی امنیتی شورای امنیت کشور (شاک)، حفاظت از این افراد در دستور کار قرار می‌گیرد.

 اما در سال‌های اخیر، شاهد حضور و فعالیت برخی افراد و شرکت‌ها تحت عنوان محافظان شخصی یا بادیگارد هستیم؛ موضوعی که برخی از خواننده‌ها، بازیگران و در مجموع سلبریتی‌ها از آن استقبال کرده و عکس حضورشان در مراسم‌های مختلف در کنار افرادی تنومند، توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد. حالا کار به جایی رسیده که تب استخدام محافظ شخصی و بادیگارد برای برخی از خواننده‌ها، بازیگران و حتی ورزشکاران، بالا گرفته و این موضوع به یک پُز برایشان تبدیل شده است.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین