کد خبر: ۵۳۱۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

100 مهاجر در آب‌های ساحلی لیبی غرق شدند

مقامات لیبی از غرق یک کشتی حامل مهاجران و کشته شدن شماری از آنان خبر داده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
روز جمعه، ۸ تیر (۲۹ ژوئن)، یک منبع گارد ساحلی لیبی گفت که یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی که با قایق در صدد رسیدن به اروپا بودند در آب های ساحلی غرب این کشور غرق شده و حدود یکصد تن از سرنشینان آن جان خود را از دست داده اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از بی بی سی، گارد ساحلی لیبی توانسته است چهارده تن از سرنشینان قایق را در آب های نزدیک به شرق تریپولی، پایتخت، از آب بگیرد.

در خبری دیگر در همین زمینه، گارد ساحلی لیبی دو قایق حامل مهاجران غیرقانونی را تعقیب و آنها را توقیف کرده است. این دو قایق دویست سرنشین داشتند.

سواحل لیبی از نقاط اصلی عزیمت کسانی است که در نظر دارند با عبور از دریای مدیترانه خود را سواحل اروپا برسانند. این سفر معمولا توسط قایق‌های لاستیکی ناامن متعلق به قاچاقچیان انسان صورت می گیرد. بسیاری از این قایق ها دارای مشکلات فنی هستند و هر از چند گاهی، گزارش هایی از سرگردانی آنها در آب های دریا یا غرق شدن مسافران منتشر می شود.

بعضی از این مهاجران موفق می شوند خود را به آب های بین‌المللی برسانند با این امید که کشتی های عبوری یا امدادی آنها را نجات دهند و با خود به اروپا ببرند اما اخیرا، گارد ساحلی لیبی تعداد روز افزونی از آنها را شناسایی کرده و به لیبی باز می گرداند.

تشدید درگیری داخلی و از هم گسیختگی تشکیلات امنیتی لیبی در سال ۲۰۱۴ باعث افزایش شمار مهاجران غیرقانونی شد و از آن زمان تا کنون، حدود ۶۵۰ هزار نفر توانسته‌اند با عبور از دریای مدیترانه خود را اروپا برسانند.

فشار نیروی دریایی ایتالیا بر شبکه های قاچاق انسان از ماه ژوئیه سال گذشته، کاهش این آمار را در پی داشته است.

از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۱۴۰۰ مهاجر و پناهجو در مراکز مهاجرتی ایتالیا ثبت نام شده اند که حدود ۸۰ درصد کمتر از آمار مربوط به دوره مشابه در دو سال گذشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین