کد خبر: ۵۳۲۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

اتریش از ایران خواست مصونیت دیپلمات بازداشت‌شده را لغو کند

این دیپلمات که با نام اسدالله الف معرفی شده، در سفارت ایران در وین، پایتخت اتریش کار می‌کند و روز شنبه ۳۰ ژوئن (۹ تیر) در آلمان دستگیر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
اتریش از ایران خواسته است که مصونیت دیپلمات ایرانی را که در ارتباط با طرح بمب‌گذاری در گرد‌هم‌آیی مجاهدین خلق در پاریس دستگیر شده، لغو کند.

به گزارش بی بی سی، این دیپلمات که با نام اسدالله الف معرفی شده، در سفارت ایران در وین، پایتخت اتریش کار می‌کند و روز شنبه ۳۰ ژوئن (۹ تیر) در آلمان دستگیر شده است.

اتریش درخواست لغو مصونیت دیپلمات ایرانی را به سفیر ایران در وین تحویل داده که بعد از انتشار خبر طرح بمب‌گذاری به وزارت خارجه اتریش احضار شده بود.

به گفته یکی از سخنگویان وزارت خارجه اتریش، این کشور به ایران اطلاع داده است که این دیپلمات "به دلیل حکم جلب صادرشده در اروپا ظرف مدت ۴۸ ساعت از حقوق دیپلماتیک خود محروم خواهد شد."

هنوز خبری از واکنش ایران به درخواست اتریش منتشر نشده است.

در جریان این پرونده در مجموع شش نفر در بلژیک، فرانسه و آلمان دستگیر شدند.

یک زوج به نام‌های امیر س و نسیم ن هم به اتهام حمل مواد منفجره و چاشنی انفجاری در ارتباط با طرح بمب‌گذاری در همایش مجاهدین خلق در میان بازداشت‌شدگان هستند.

به گفته مقام‌های قضایی بلژیک این دو نفر تبعه بلژیک با اصلیت ایرانی هستند.

خبر این دستگیری‌ها هم‌زمان با سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به اروپا منتشر شد.

آقای روحانی و هیئت بلندپایه همراهش قرار است امشب از سوئیس وارد وین پایتخت اتریش شوند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران که آقای روحانی را در این سفر همراهی می‌کند دیروز در توییتی نوشت: "چه جالب که هم‌زمان با سفر ما (هیات ایرانی) به همراه رئیس جمهوری ایران به اروپا، عملیات ادعایی ایران مطرح و 'عاملان ' بازداشت شده‌اند. ایران به صراحت خشونت و تروریسم را در همه جا محکوم می‌کند و آماده است تا به تمام نگرانی‌ها در این زمینه پاسخ دهد."

هم‌چنین خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا گزارش داده است که شهر وین روز جمعه میزبان وزاری خارجه کشورهای باقی‌مانده در برجام (توافق هسته‌ای ایران) خواهد بود. این نشست با هدف رسیدن به راه حلی برای حفظ برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق برگزار می‌‎شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین