کد خبر: ۵۳۲۶۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

"سفرهای اخیر ربطی به مذاکره با آمریکا ندارد/به این راحتی‌ها نیست که کسی مجاز باشد با آمریکا صحبت کند"

مشاور امنیت ملی رئیس‌ مجلس: به این راحتی‌ها نیست که کسی مجاز باشد با آمریکا صحبت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مشاور امنیت ملی رئیس‌مجلس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چند روز پیش اعلام کردند «هزینه سازش با آمریکا از تقابل با آمریکا گران‌تر است» بنابراین به این راحتی ها نیست که کسی جرأت و اجازه داشته باشد که با آمریکایی‌ها صحبت کند.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرآنلاین درباره «سفر محمدجواد ظریف به عمان و حسن روحانی به سوئیس» و ارتباط دادن این سفرها به موضوع «مذاکرات با آمریکا» در فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی سند نیست چون هر کسی می تواند در این فضا مطلب تولید کند و امکان راستی‌آزمایی مطالب هم خیلی خیلی ضعیف است.

وی افزود: روابط ما با عمان، روابط استراژیک خوبی است که از قدیم بود و الان هم وجود دارد، دو کشور با هم رایزنی و مشورت می کنند و خوب است سیاق ارتباط بین ایران و عمان، مدلی برای کویت، امارات و سایر کشورهای عربی باشد. آنها نیز از همین شیوه استفاده کنند و ببینند در سایه رفاقت با ایران امنیت بیشتری خواهند داشت تا دشمنی با ایران.

مشاور امنیت ملی رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه سفر رئیس جمهور به سوئیس و اتریش از قبل بود بنابراین احساس نمی‌کنم سفر آقای ظریف به عمان و سفر آقای رئیس جمهور به دو کشور اروپایی ربطی به مذاکره با آمریکا داشته باشد چون مذاکره با آمریکا در دستورکار نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا باید با نظر رأس نظام انجام شود، افزود: رهبر معظم انقلاب چند روز پیش اعلام کردند «هزینه سازش با آمریکا از تقابل با آمریکا گران‌تر است» بنابراین به این راحتی ها نیست که کسی جرأت و اجازه داشته باشد که با آمریکایی ها صحبت کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم یادآور شد: البته ما در گذشته با آمریکا درباره با عراق و موضوع هسته ای صحبت کردیم اما همه دیدند که در موضوع هسته ای چه اتفاقی افتاد. نرمشی که نظام جمهوری اسلامی ایران برای عبور از آن مرحله نشان داد، فقط آمریکایی ها را زیاده خواه‌تر کرد.

حقیقت پور با بیان اینکه بنای حکومت، رهبر، دولت و مردم ما بر مقاومت است گفت: ما با مقاومت و پیشه کردن صبر و تقوا و سیاست های مردم‌مدارانه، مقتدرانه از آمریکا عبور می کنیم و هیچ مشکلی هم برای کشور به وجود نخواهد آمد و این آمریکایی ها خواهند بود که زیر پای اراده مردم له خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
شما که راست میگی اما ....
انا مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
ای کاش مسئولین نظام...منافع ملت را در همه حال در نظر بگیرند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین