کد خبر: ۵۳۳۳۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
فتاح:

خیلی‌ها روحانی را تنها گذاشته و زخم‌زبان می‌زنند/ کمیته امداد در کنار روحانی است/ دوست داشتم محسن هاشمی شهردار شود

برخی از اعضای شورای شهر تهران انتقاد داشتند که ما با دولت زاویه داشته باشیم، اما باید این را اعلام کنم که ما درباره دولت‌ها قضاوت نمی‌کنیم، اما لازم به ذکر است که کمیته‌ امداد در کنار روحانی است و در حال‌ حاضر نیز شرایط به گونه‌ای است که خیلی ها روحانی را تنها گذاشته اند و زخم زبان می زنند، ولی ما به عنوان کمیته‌ امداد در کنار دولت هستیم، چرا که دولت ، مردم است و خیالتان در این خصوص راحت باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) از افزایش ۱۴ درصدی دریافتی مددجویان از تیر ماه به بعد خبر داد.

فتاح، صبح امروز (یکشنبه) با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه حضورش در شورای اسلامی شهر تهران، گفت‌: انصافا دولت آن چه را که در توان داشته، انجام داده است و همین دیروز نامه‌ای به امضای نوبخت و ربیعی ابلاغ شد که بر اساس آن ۱۴ درصد به دریافتی مددجویان از تیر ماه به بعد ‌اضافه می‌شود.

وی با اشاره به این که این خبر را برای اولین بار است که اعلام می‌کنم، خاطر نشان کرد: همچنین وام اشتغال روستایی مناطق محروم نیز ‌اضافه شده است. البته جلساتی در سطح کلان نیز تشکیل شده است و ما به آن دعوت شده‌ایم ، اما باید این را بگویم که دولت تلاش دارد تا بتواند رسیدگی هر چه‌ بیشتری به نیازمندان داشته باشد تا این تورمی که تحمیل شده است، حل شود.

کمیته امداد در کنار روحانی است/ خیلی‌ها روحانی را تنها گذاشته و زخم‌زبان می‌زنند

فتاح در ادامه‌ با اشاره به این که حرف ما این است که شورا اسلامی شهر تهران، شهرداری و کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) مسئول هستند و می‌توانند در کنار یکدیگر موفق عمل کنند، بیان‌ کرد: برخی از اعضای شورای شهر تهران انتقاد داشتند که ما با دولت زاویه داشته باشیم، اما باید این را اعلام کنم که ما درباره دولت‌ها قضاوت نمی‌کنیم، اما لازم به ذکر است که کمیته‌ امداد در کنار روحانی است و در حال‌ حاضر نیز شرایط به گونه‌ای است که خیلی ها روحانی را تنها گذاشته اند و زخم زبان می زنند، ولی ما به عنوان کمیته‌ امداد در کنار دولت هستیم، چرا که دولت ، مردم است و خیالتان در این خصوص راحت باشد.

دوست داشتم هاشمی شهردار تهران شود

فتاح در ادامه‌ در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا اعلام کرده‌اید علاقمند هستید محسن هاشمی شهردار تهران شود؟ گفت‌: من اعلام کردم که دوست داشتم این اتفاق بیافتد، چرا که من و هاشمی ارتباط قدیمی با یکدیگر داریم و به نظرم جامعه نیز چنین انتظاری داشت، اما مهم نظر و رای شورای اسلامی شهر تهران است و البته هم اعلام کردم که شهردار فعلی تهران یک امدادگر و ولایی است.

وی در مورد حضورش در شورای اسلامی شهر تهران، گفت‌: من تقاضا داشتم که به شورای شهر بیایم، چرا که معتقدم مسائلی در تهران وجود دارد که با هم افزایی دستگاه‌های مختلف قابل حل است و در کنار مسئولیت‌های عمرانی و توسعه ای می بایست به مسائل نرم افزاری ، اجتماعی و فرهنگی بیشتر توجه شود.

35 هزار خانوار معتادان متجاهر تهران تحت پوشش کمیته امداد

فتاح با بیان این که شهر تهران دچار سه عارضه معتادان متجاهر، متکدیان و کودکان کار است، خاطر نشان کرد: ۳۵ هزار خانوار معتادان که اکثرا برای تهران و البرز هستند تحت پوشش کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و این‌ در حالی است که مشارکت و هم افزایی دستگاه‌های مختلف می‌تواند اثر گذار باشد و این شرایط را باید کنترل کنیم.

وی در مورد ساماندهی صندوق‌های صدقات با اشاره به این که ما در سطح کلان شهر تهران ۲۱ هزار صندوق صدقات داریم که فارغ از صندوق‌هایی است که در داخل خانه‌ها، مساجد و ... قرار دارد، گفت‌: در دو سال اخیر برخی از این صندوق‌ها بازسازی و تقویت شده‌اند.

فتاح در پاسخ به سوالی درباره سرقت از صندوق‌های صدقات توسط معتادان، بیان‌ کرد: این یک مصیبت و معضل است که سعی کرده ایم این مشکل را حل کنیم که از این معضل نیز کاسته شده است، اما رفع نشده است، و این جای سوال است که ریشه و مساله اصلی این اتفاق کجاست؟ و جالب است بدانید با یکی از مسئولان انتظامی جلسه داشتم و او می‌ گفت‌ که این اتفاق بد هم نیست، چرا که اگر این کار را انجام ندهند مجبور هستند به یک کار دیگر دست بزنند، ولی این یک عارضه است که باید از ریشه حل شود.

به گفته رییس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) از سال گذشته ۱۰ درصد از صندوقات صدقات بهسازی شده است.

ساختمان کنونی کمیته امداد 20 سال متروکه بود و هیچکس حاضر نبود آنجا برود

وی در ادامه‌ و در پاسخ به سوالی در مورد ساختمان اشرافی کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) ، گفت‌: منظور شما کدام ساختمان است؟ اگر منظورتان ساختمان سوهانک است، باید بگویم که 2.5 سال است که این ساختمان تخلیه شده است و اولین خواهان ساختمان نیز محسن هاشمی بود آنهم زمانی که در معاونت عمران دانشگاه آزاد بود، و بعد شخصا پدر ایشان این درخواست را مطرح کردند و با من جلسه داشتند؛ ساختمان حال‌ حاضر کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) ۲۰ سال متروکه بود و هیچ سازمانی به دلیل دود، سروصدا و صدای هواپیما حاضر نبود به آن جا برود.

کسی نمانده که در کار کمیته امداد نظارت نکرده باشد

فتاح در مورد میزان شفافیت در کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) نیز، خاطر نشان کرد: کسی نمانده است که در کار ما نظارت نکند، از دیوان عدالت اداری تا دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات، مجلس شورای اسلامی ، حراست بازرسی و .... بر کار ما نظارت دارند، البته صاحب اختیار هستند و می‌توانند هر چیزی را که از کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) دیدند بگویند اما بروید و ببینید دیگران چه می‌کنند و تنها یک آمار محرمانه در کمیته‌ امداد وجود دارد و آن هم اسم و آدرس مددجویان است و همین شهرداری بارها به ما نامه نوشت که می‌خواهیم برای مددجویانتان بسته غذایی ببریم، به آنها آدرس ندادیم چرا که آنها آبرو دارند و به ما اعتماد کردند.

وی در مورد ابلاغیه رییس جمهور در مورد صرفه جویی نیز یادآور شد: من وزیر نیرو بودم و مصیبت کمبود آب و برق را دیده‌ام، اما ساختمان کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) برق خورشیدی می‌گیرد و یک عدد لامپ پیدا نمی کنید که کم مصرف نباشد و مخاطبان ما مددجویان هستند و من چگونه به مددجویی که ماهانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌گیرد بگویم که اسراف نکن، چه اسرافی می‌کند؟ من خجالت می کشم و قطعا نظر دولت، صرفه جویی در سایر بخش‌های دیگر بوده است، چرا که تورم چند ماهه اخیر توان خانواده‌های مددجویان را نیز تحت تاثیر قرار داده است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این مساله رفع شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
0
فتاح گزینه خوبی برای دولت یا مجلس بعدی است
ناشناس
|
France
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
1
روحانی با اون درصد قدرتی که در دستش هست خیلی هم خوب عمل کرده! لااقل در دفاع مثل تیم فوتبال ما در جام جهانی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین