کد خبر: ۵۳۳۶۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

افزایش نرخ سود بانکی تایید نشد

عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه شرایط مناسبی برای راه‌اندازی بورس نفت برقرار نیست، گفت: در حالی که بورس نفت ماهیت بین المللی دارد اما بازار سرمایه کشورمان بین‌المللی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین عبده‌تبریزی با اشاره به طرح فروش نفت در بازار سرمایه و بورس اظهار داشت: بورس نفت و انرژی ماهیت بین المللی دارد و اصولا هم در بورس‌های کالایی مانند بورس نفت، بورس انرژی، فولاد، برق و ... مردم عادی نمی‌توانند ورود کنند.

وی افزود: در این بازارهای سرمایه معمولا کسانی درگیر می‌شوند که در این کسب‌وکارها حضور دارند و رقم‌های بالایی در دستشان است. مردم عادی شناختی از بورس‌های کالایی ندارند و بیشتر درگیر بورس اوراق بهادار می‌شوند و ما هم به مردم توصیه نمی‌کنیم که وارد بورس کالا و بورس انرژی شوند حتی ما به مردم توصیه می‌کنیم در بورس اوراق بهادار هم وارد صندوق‌ها شوند تا در شرایط نوسانات بازار سرمایه دچار زیان نشوند.

عضو شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه بورس نفت جنس بین المللی دارد اما بازار سرمایه ایران بین المللی نیست، گفت: در حالی که ماهیت بورس نفت باید بین المللی باشد اما بورس ایران به بازارهای بین المللی متصل نیست و اگر امروز بورس نفت را داخلی تعریف کرده‌ایم به دلیل محدودیت‌های شرایط کشورمان است.

عبده‌تبریزی ادامه داد: معتقدم بورس نفت را باید در یکی از مناطق آزاد با دسترسی به مقررات وسیع‌تر نسبت به مقررات جاری کشور راه‌اندازی کنیم و طبیعی است که بورس نفتی باید در شرایط اقتصادی و روابط بین المللی مناسب‌تر ایجاد شود.

عضو شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه امروز بهترین زمان برای ایجاد بورس نفت نیست،گفت: به هر حال تشخیص دولت این است که شاید راه‌اندازی بورس نفت بتواند در فروش نفت کشورمان موثر باشد اما برای فروش نفت از طریق بازار سرمایه حداقل باید بازار منطقه‌ای برای آن ایجاد کنیم که عده‌ای از خارج از کشور بتوانند نفت ایران را خریداری کنند.

وی همچنین درباره حجم بالای نقدینگی در کشور اظهار داشت: متاسفانه بازار پول حجم بالای نقدینگی ایجاد کرده است و وجود این حجم از نقدینگی‌ها به دلیل توزیع سودهای موهومی نظام بانکی است.

عبده تبریزی با بیان اینکه اگر نظام بانکی به ایجاد این نقدینگی‌ها ادامه دهد وضعیت اقتصاد کشورمان دشوارتر خواهد شد، گفت: بانک مرکزی باید تلاش کند که بانک‌ها سودی که کسب کرده‌اند را بین مردم توزیع کنند نه اینکه سودی که به دست نیاورده‌اند به اقتصاد تزریق کنند و این زیان بالاتری خواهد داشت.

وی همچنین درباره احتمال افزایش نرخ سود بانکی برای جذب نقدینگی‌های موجود در بازارها اظهار داشت: افزایش نرخ سود بانکی تایید نشد.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
بدا بحال مستاجران
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین