کد خبر: ۵۳۴۵۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

اتحادیه نانوایان: ادامه فعالیت نانوایی ها با نرخ های کنونی غیرممکن است

مدیرعامل اتحادیه سراسری نانوایان سنتی اعلام کرد: با توجه به ثبات قیمت نان در چهار سال گذشته و همچنین افزایش هزینه‌ها ادامه فعالیت نانوایی‌ها با نرخ‌های کنونی غیرممکن شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«قاسم زراعت کار» امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی از پوستر و آغاز جشنواره عکس خوشه با شعار «زنجیره تولید گندم و نان؛ از مزرعه تا سفره» افزود: باید به زنجیره تولید از کاشت و برداشت گندم تا فرآوری آرد و تهیه نان توجه کرد و به طور حتم نمی‌توان با قیمت ۲۱۰ تومانی لواش از چهار سال پیش تاکنون، انتظار کیفیت بالای نان را داشت و پشت در‌های بسته تصمیم گرفت.

وی ادامه داد: این قیمت‌ها کفاف هزینه‌های تولید و معیشت را نمی‌دهد و نانوایان صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند.
زراعت کار تصریح کرد: هر زمان دولت با مشکلی روبرو شد صنف را دخیل کرد و هر زمان که مشکلی نداشت بخش دولتی یک سو و بخش خصوصی را در سوی دیگر قرار داد؛ در حالی که همین صنف، در زمان جنگ نان مردم و جبهه را تامین می‌کردند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری نانوایان سنتی کشور گفت: متولی نان کشور مشخص نیست. در نامه نگاری‌های زیاد با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت هر ۲ وزارتخانه اعلام می‌کنند موضوع قیمت گذاری نان به این وزارتخانه‌ها ارتباطی ندارد؛ در حالی که این موضوع باید از سوی دولت تعیین شود.

وی افزود: اکنون در مقابل تحریم ها، همه ما در یک کشتی سوراخ نشسته ایم و باید برای حل مشکلات، اول سوراخ را بگیریم؛ بنابراین با صحبت خالی نمی‌توان به مردم امید داد؛ بلکه باید با بیان واقعیت، به آنان امید بدهیم.
زراعت کار تاکید کرد اکنون ۹۰ هزار واحد نانوایی سنتی بیش از ۹۳ درصد نان کشور را تولید می‌کنند که ۳۰ هزار واحد، مازاد بر نیاز است.

به گفته وی، راه اندازی سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صدور مجوز واحد‌های صنفی سبب شده است شمار واحد‌های نانوایی بی تجربه و کم کیفیت افزایش یابد. 
به گزارش ایرنا، اشاره وی به فعالیت سامانه دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور است که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند و ساماندهی صدور مجوز به رسته‌های مختلف شغلی را بر عهده دارد.

با مراجعه به این سامانه روشن می‌شود مرجع صادرکننده مجوز برای هر رسته شغلی، اصناف و اتحادیه‌های مرکزی فعال در آن عرصه است که متقاضی باید تاییدیه این نهاد‌های صنفی را در سامانه بارگذاری کند.
به گزارش ایرنا، آخرین بار در سال ۱۳۹۳ قیمت نان یارانه‌ای تصویب شد و پس از آن افزایش نیافت. 
آذرماه پارسال با تصمیم اتاق اصناف و کارگروه آرد و نان کشور قرار بود قیمت نان ۱۵ درصد افزایش یابد، اما نی مصوبه به دستور رییس جمهوری برای بررسی‌های بیشتر متوقف شد.
همچنین قرار بود نان پس از ماه مبارک رمضان (خردادماه) گران شود، اما تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است.
سرانه مصرف سالیانه نان برای هر ایرانی حدود ١٧٠ کیلوگرم است و ایران جزو پنج کشور نخست مصرف کننده در این زمینه به شمار می‌رود.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
به جهنم که نیست نمیتونن ببندن برن گدایی مردم ازکجابیارن چقدرافزایش قیمت نان رادانه ای ۲۰۰۰تومان میفروشندبازهم ناراضی هستن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین