کد خبر: ۵۳۵۵۴۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴

ادعای سفیر سعودی: عربستان سدی در برابر افراطی‌گری و تروریسم ایران است!

سفیر عربستان در آمریکا با طرح ادعاهایی بی‌اساس مدعی شد ایران با گروه تروریستی القاعده ارتباط دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سفیر عربستان سعودی در آمریکا ایران را  به افراطی‌گری و حمایت از تروریسم متهم کرد.

خالدبن سلمان پسر پادشاه عربستان و سفیر این کشور در آمریکا در رشته توییتی با طرح ادعاهای بی‌اساس و تکراری مدعی شد ایران با همکاری القاعده شهروندان زیادی از عربستان و آمریکا ترور کرده‌ و حتی عملیاتهای خود را به خاک کشورهای اروپا نیز گسترش داده است.

این مقام سعودی در حالی ایران را به دفاع از تروریسم و به‌ویژه گروه تروریستی القاعده متهم می‌کند که به اذعان رسانه‌ها و تحلیل‌گران غربی اکنون بر همگان آشکار شده آموزه‌های وهابی و سیستم آموزشی عربستان و مدارس آن در کشورهای مختلف منشاء اصلی تروریسم در منطقه و جهان است.

افزون بر حمایت آشکار خاندان سعودی و دیگر شیخ‌نشین‌های خلیج فارس از گروه‌های تکفیری در منطقه که موجب کشتار و بی‌خانمان‌شدن میلیون‌ها نفر بی‌گناه در کشورهای منطقه شد، یافته‌های گروه حقیقت‌یاب حمله تروریستی گروه القاعده به برجهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نشان می‌دهد دست‌کم ۱۵ نفر از افرادی که در این عملیات شرکت داشتند ملیت عربستانی داشتند و تحت تأثیر جهان‌بینی وهابیت بوده‌اند. در حادثه ۱۱ سپتامبر هزاران نفر از مردم آمریکا کشته و زخمی شدند و بزرگترین عملیات تروریستی در خاک آمریکا نام گرفت.

سفیر سعودی در آمریکا با اشاره به فضاسازی اخیر رژیم صهیونیستی و گروهک منافقین مبنی بر تلاش ایران برای بمب‌گذاری در نشست اخیر گروهک منافقین در پاریس خطاب به کشورهای اروپا می‌نویسد این حادثه نمونه‌ای از گسترش «تروریسم» ایران به اروپا است و در ادامه در ادعایی مضحک می‌افزاید:‌ هم‌اکنون عربستان سدی در برابر افراطی‌گری و تروریسم ایران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین