کد خبر: ۵۳۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۶
دو نماینده اصولگرای مجلس نظر می‌دهند

جداسازی زنان و مردان؛ از شایعه تا عمل

آفتاب‌‌نیوز : در بخشنامه‌ای که به شماره 78324 و در تاریخ 15 آبان جاری نوشته شده، تصریح شده است که مسئولان ذیربط سازمان تامین اجتماعی به منظور حفظ شئونات اسلامی نسبت به جداسازی اتاق‌های مختلط کارمندان اقدام نمایند. نظر دو تن از نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم در این خصوص در ذیل آمده است. 

بهتر است نامحرم کنار هم نباشد
«محمدتقی رهبر» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب در این خصوص گفت: تفکیک زن و مرد از نظر شرع درست است زیرا شرع مجاورت دو جنس مخالف را تایید نمی‌کند. 

نماینده اصفهان افزود: هر چند این جداسازی برای خود زن و مرد هم بهتر است زیرا آنها آزادتر هستند، البته الزامی برای این جداسازی وجود ندارد. 

عضو فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: این اقدام سازمان تامین اجتماعی اختیاری است و کار بدی نیست اما نمی‌توان آن را به صورت قانونی در آورد، زیرا در حال حاضر در دانشگاه و ادارات و جاهای مختلف مرد و زن در کنار هم هستند البته با شرط حجاب و رعایت شئون اسلامی. 

رهبر افزود: نباید ارتباط زن و مرد طوری باشد که خارج از شرع باشد و این جداسازی مشکلی ایجاد نمی‌کند اما هر اداره‌ای اختیار‌دار خود است و نمی‌توان بقیه ادارات را مجبور کرد این کار را انجام دهند. 

وی با اشاره به اینکه «اگر در کار، زن و مرد کارمند اشکالی ایجاد نشود می‌توان آنها را جدا کرد» اظهار داشت: چون حوزه کار زن و مرد در ادارات مشخص است و وابسته به هم نیستند بهتر است یک زن و مرد نامحرم در کنار هم نباشند، البته به خاطر مرور زمان این مسائل برای ما عادی شده است. 

با بخشنامه و دستور معضلی حل نمی‌شود
سیدجلال یحیی‌زاده دیگر نماینده عضو کمیسیون فرهنگی نیز در خصوص این بخشنامه به خبرنگار ما گفت: من اطلاع دقیقی از این بخشنامه ندارم و نمی‌دانم به چه منظوری چنین کاری صورت گرفته اما با توجه به پیشینیه که از اوایل انقلاب در مورد چنین کارهای در ذهن داریم سختگیری‌هایی است که فایده‌ای‌ ندارد و حتی امام (ره) با این‌گونه برخوردها مخالف بودند. 

نماینده تفت و میبد افزود: اگر این اقدامات در راستای همان رفتارهای اوایل انقلاب باشد نه تنها کارساز نیست بلکه مشکلات را بیشتر می‌کند اما اگر از کارآیی سازمان کم نکند و حتی باعث به حرکت درآمدن چرخه حرکت اداره شود اشکالی ندارد. 

یحیی‌زاده تاکید کرد که با شروع کار مجلس حتماً این مساله را پیگیری می‌کند. وی همچنین در مورد اظهارات رئیس نهاد رهبری در دانشگاه در مورد اینکه دانشگاه‌ها به سالن مد تبدیل شده اظهار داشت: برخی از همکاران ما در مجلس نیز که در بزرگترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کردند چنین مساله‌ای را تایید می‌کنند که دانشگاه‌ها در ایران به سالن مد تبدیل شده‌اند. 

عضو فراکسیون اصولگرایان افزود: در برخی از دانشگاه‌ها متاسفانه خواهران دانشجو پوششی دارند که در شان یک دانشجو نیست. 

نماینده تفت و میبد گفت: ولی برای اصلاح این موارد نباید به صورت دستوری بخشنامه‌ای یا با ادبیات خاص برخورد کنیم زیرا برخی رفتارها باز خورد رفتار دولتمردان است. 

یحیی‌زاده افزود: برای رفع و حل این معضل نیازمند یک پروسه پر دامنه و فراگیر هستیم که در جاهای مختلف آرام آرام پیش برویم. 

وی اظهار داشت: نباید رفتار با دانشجویان به این نحوی که هست باشد این‌گونه برخوردهای دستوری، بخشنامه‌ای نه تنها مشکل را حل نمی‌کند چه بسا این گره را کورتر کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین