کد خبر: ۵۳۶۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

امضاء به عنوان «ضامن» در سند ازدواج، زندگی برادر را به چالش کشید

ماجرا از مراسم عقدی شروع شد که برادر ناتنی داماد به نام سامان، در کمال بی خبری، سند ازدواج برادر خود به نام صابر را به جای "شاهد" به عنوان "ضامن" امضاء کرده و این بی خبری وی را با مشکل بزرگی رو به رو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان، این زوج پس از یک سال زندگی مشترک به اعتیاد روی آورده و روز به روز زندگیشان به سوی چالش‌های مالی کشیده می شود و در نهایت با همفکری همدیگر به این نتیجه می‌رسند که برای تامین هزینه اعتیادشان، زن، مهریه را به اجرا گذاشته و مستقیما از ضامن شکایت کند. 

در پی شکایت زن علیه ضامن، مراجع قضایی ضامن را محکوم دانسته و وی را به پرداخت ماهانه چهار میلیون ریال محکوم می‌کنند، سامان که به شغل قالیبافی مشغول بوده به سختی شروع به پرداخت مبلغ اقساط مهریه زن برادر خود می‌کند. 

زوج طلاق گرفته مجددا ازدواج کرده و به زندگی خود ادامه می‌دهند و طی آن صاحب دو فرزند "پسر و دختر" می شوند، اما هر دو به خاطر اعتیاد و حمل مواد مخدر محکوم شده و روانه زندان می شوند، از این رو سامان به خاطر اینکه فرزندان صابر بی سرپناه نباشند آنها را به جمع خانواده خود اضافه می‌کند اما بخاطر مشکلات و شکایت‌های بعدی همان خانواده، به ناچار با بهزیستی هماهنگ شده و دو فرزند برادر ناتنی خود را به مرکز بهزیستی انتقال می‌دهد . 

سال‌ها بعد که دو فرزند بزرگ شده و به سن قانونی می‌رسند و سامان و همسرش این دختر و پسر را به فرزند خواندگی قبول می‌کنند و به هر دوی آنها سر و سامان داده و مراسم ازدواجی برایشان ترتیب می‌دهند. 

از این طرف زوجین زندانی از بند رها شده و به اذیت برادر ادامه می دهند، در نهایت سامان جهت مطالبه وجهی که بابت مهریه زن بردارش داده از صابر شکایت می کند، لذا صابر روانه زندان شده و در صورتی که بتواند هزینه هایی که سامان برای مهریه زن وی پرداخت کرده را بپردازد، سامان نیز می تواند پول های خود را پس گرفته و از بدهی رهایی یابد.

بر اساس این گزارش؛ اغلب افراد جامعه از مسائل حقوقی مربوط به امضای سند ازدواج به عنوان ضامن با خبر نیستند و به همین دلیل دچار دردسر می شوند.  گفتنی است وقتی از ضامن شکایت می شود کل مهریه هم عندالمطالبه هم عندالاستطاعه به اجرا گذشته می شود ولی هنگام شکایت از زوج فقط عندالمطالبه به  اجرا گذاشته می شود!.

نیکوکارانی که برای کمک به این مددجوی نیازمند تمایل دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه استان به شماره ۱۰۰۱۰۰ بانک تجارت، ۲۱۲۱۲۱۱۶۸۸ بانک ملت، یا ۰۱۰۶۲۶۰۵۹۷۰۰۷ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی برای این مددجو، فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۰۴۱۳۶۵۸۱۳۵۴دورنگار کنند و همچنین می‌توانند کمک‌های خود را از طریق سامانه پرداخت آنلاین سایت رسمی ستاد دیه استان پرداخت کنند . 

شایان ذکر است، روابط عمومی ستاد دیه استان از طریق شماره تلفن تماس ۰۴۱۳۶۵۵۴۱۶۱ پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین