کد خبر: ۵۳۶۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴

تخلیه شهر‌های کوچک به علت پیش بینی وقوع طوفان در ژاپن

پیش بینی بروز طوفان شدید در مناطق غربی ژاپن، اعلام مجدد وضعیت هشدار در شهر‌های بزرگ و تخلیه شهر‌های کوچک را به دنبال داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
پیش بینی طوفان در ژاپن، اعلام مجدد وضعیت هشدار در شهر‌های بزرگ و تخلیه شهر‌های کوچک را به دنبال داشته است.

به گزارش تلویزیون فرانس ۲۴، هواشناسی، بروز یک طوفان شدید در مناطق غربی ژاپن را پیش بینی کرده است. ژاپن در ماه ژوئیه نیز شاهد سیلاب و رانش زمین بود. این حادثه ۲۲۰ کشته برجا گذاشت.

سرعت طوفان در جزیره اونشو اصلی‌ترین جزایر در ژاپن، یک صد و هشتاد کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود. این جزیره بیشتر از هر منطقه دیگری در این کشور در معرض خطر قرار دارد.

فصل طوفان در ژاپن آغاز شده و در این کشور وضعیت هشدار اعلام شده است. توکیو در سراسر روز شنبه شاهد ورزش باد شدید بود. اما طوفانی که هنوز به پایتخت نرسیده، فردا و پس فردا از سراسر ژاپن عبور خواهد کرد.

طوفان به سوی مناطق جنوب غربی کشور که به تازگی و در ابتدای ماه شاهد سیلاب بود، حرکت می‌کند. از این رو هیروشیما و اوزاکا سومین شهر کشور در مسیر عبور این طوفان خواهند بود. مسیر حرکت طوفان تقریبا غیرقابل پیش بینی است.

طوفان قرار بود به سوی شرق ژاپن حرکت کند، اما در حال حاضر به سوی مناطق غربی این کشور تغییر مسیر داده است. طوفان به سوی مناطقی در حرکت است که ساکنانش پیش از این به دلیل سیلاب ناگزیر به ترک منطقه شده اند. در این مناطق در حال حاضر ۴ هزار نفر در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند.

کسانی که در خانه شان اقامت دارند نیز در وضع خوبی به سر نمی‌برند، چرا که خانه‌های آن‌ها در پی بروز سیلاب، گل و لای و رانش زمین دچار خسارت شده است. در حال حاضر در بسیاری از شهر‌هایی که در مسیر طوفان قرار دارند، وضعیت اضطراری اعلام شده و عملیات تخلیه شهروندان در برخی شهر‌های کوچک به اجرا گذاشته شده است.

در شهر هیروشیما که در پی سیلاب در وضعیت اضطراری قرار داشت، مجددا پیش از آغاز طوفان وضعیت هشدار اعلام شد. بسیاری از خانه‌ها در حاشیه دریا قادر به مقاومت در برابر طوفان نیستند و ساکنان این خانه‌ها برای یافتن سرپناه مناسب تلاش می‌کنند. خطوط حمل و نقل هوایی و دریایی از مدتی قبل با مشکل مواجه شده اند. طوفان در برخی مناطق لغو پرواز هواپیما‌ها و کشتی‌ها را به دنبال داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین