کد خبر: ۵۳۷۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

تاجزاده:با همه ضعفهایی که وجود دارد،عملکرد دولت را بهتر از قوه قضاییه،صداوسیما وشورای نگهبان می دانم

آفتاب‌‌نیوز :
مصطفی تاجزاده گفت: اگر رادیکالیزم به این معنا است که صریحا بگوییم با نظارت استصوابی مخالف هستیم، بله موافقم. انتخابات باید آزاد و مقدمات آن فراهم شود. یعنی تاسیس اتحادیه، سندیکا، احزاب و مطبوعات و نیز برپایی تجمعات اعتراضی آزاد شود و آزادی فضای مجازی تامین شود. مردم خود ببینند و باور کنند که هر شهروندی در ایران‌زمین با هر گرایشی می‌تواند نامزدهای مورد نظر خود را از میان داوطلبان پیدا کند.

*به نظر من بسياري از مردم ديگر به روش گذشته راي نخواهند داد و اگر هم راي بدهند منتخبان‌شان قادر به حل مشكلاتي مثل بي‌كفايتي و فساد گسترده نخواهند بود. توجه كنيد كه كشورهايي مانند سوريه، عراق، يمن، افغانستان، ليبي و... كه دچار هرج و مرج و گرفتاري و جنگ‌هاي داخلي شدند، همه يك فصل مشترك داشتند و آن اينكه در كنار رژيم فاقد يك جريان اصلاحي قدرتمند بودند. جرياني كه بتواند به صورت همزمان هم با حكومت سخن بگويد و آن را تعديل كند و هم با مردم حرف زده و آنان را متوجه وخامت اوضاع و عواقب انتخاب‌هاي نادرست كند. بنابراين معتقدم كه اگر امروز اصلاح‌طلبان بتوانند صريح‌تر از گذشته با حكومت و مردم سخن گويند هم مي‌توانند پايگاه اجتماعي خود را تقويت كنند و هم مانع از آن شوند كه كشور به سمت درگيري‌هاي داخلي پيش رود.

*درباره رابطه ما با دولت آقاي روحاني به چند نكته بايد توجه داشت. اولا از رايي كه داديم حمايت مي‌كنيم. نظارت استصوابي هيچ انتخاب بهتري در مقابل ما قرار نداده بود. من همان زمان هم گفتم كه در شرايط فعلي بهترين نامزد ما آقاي مهندس موسوي است كه مي‌تواند با اين مشكلات دست و پنجه نرم كند اما برخي دوستان مانند آقاي مهاجراني اعتراض و انتقاد كردند كه چرا من چنين مي‌گويم. به هر حال قصد من ثبت اين موضوع بود كه در عين دفاع تمام عيار از آقاي روحاني بگويم اين حمايت را به دليل وضعيت و شرايط صورت مي‌دهيم نه اينكه ايشان نامزد ايده‌آل ما باشد.

دوم اينكه هنوز هم از دولت به ويژه كارهاي مثبت آن دفاع مي‌كنيم و البته نسبت به اقدامات نامناسب آن انتقاد داريم. اين انتقادات را بيان مي‌كنيم و در آينده نيز بايد صريح‌تر بيان كنيم. اما هنوز هم معتقد هستيم كه براي نجات كشور بايد بين دولت پنهان و دولت قانوني، به سوي تقويت و حمايت از دولت قانوني حركت كرد. صرف نظر از اينكه چه كسي در راس آن قرار دارد.

سوم اينكه در همين شرايط كنوني نيز عملكرد دولت نسبت به نهادهاي انتصابي مانند قوه قضاييه، صدا و سيما و شوراي نگهبان به مراتب بهتر و قابل دفاع‌تر بوده است.

منبع: روزنامه ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین