کد خبر: ۵۳۷۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
ملت بیکار را خدا رها می‌کند ملتی را که کار کرد خدا فرمود من شما را رها نمی‌کنم

آیت الله جوادی آملی: وظیفه نیروی انتظامی این است که کشور را امن کند، نه امنیتی/ با فشار مردم را ساکت کردن نتیجه تلخ دارد/ باید با نشاط مردم را ساکن، نه ساکت کرد

آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی شرق استان تهران ابراز داشتند: اولین وظیفه نیروی انتظامی این است که کشور را امن کند، نه امنیتی! عنایت ما باید به امن کردن کشور باشد؛ کشوری امن است که اکثریت قاطع مردم آن نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله جوادی آملی تاکید داشتند: با فشار مردم را ساکت کردن نتیجه تلخ دارد لذا باید با نشاط مردم را ساکن، نه ساکت کرد! ما باید بین سکوت و سکون فرق بگذاریم. آن سکینت است که پشتوانه ملت است و ما باید آن را در جامعه ایجاد کنیم.

معظم له تصریح داشتند: در قرآن کریم ذات اقدس الهی فرمود هرگز خدا شما را تنها نمی‌گذارد، برای اینکه شما مجاهدت کردید، برای اینکه شما کار کردید، ملت بیکار را خدا رها می‌کند ملتی را که کار کرد خدا فرمود من شما را رها نمی‌کنم.

ایشان ادامه دادند: در این بخش‌های قرآن کریم، ذات اقدس الهی فرمود سستی به خود راه ندهید:﴿لاَ تَهِنُوا﴾، سپس می فرماید ﴿وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ﴾، این ﴿تَدْعُوا﴾ مجزوم به همان لای ناهیه است؛ یعنی پیشنهاد سازش ندهید، چرا؟ برای اینکه ﴿وَ أَنتُمُ الأعْلَوْنَ﴾، دست شما بالاست، چرا دست شما بالاست؟ بخش چهارم این است که ﴿وَ اللَّهُ مَعَکُمْ﴾، وقتی خدا با یک ملتی باشد آن ملت قطعا پیروز است. بخش پنجم آیه تبیین می کند چرا خدا با شماست و با دیگری نیست؟ برای اینکه شما شهید و جانباز و آزاده دادید؛ ﴿وَ لَن یتِرَکُمْ أَعْمَالَکُمْ﴾ اینها سرمایه ما هستند.

آیت الله جوادی آملی با تقدیر از نیروی انتظامی در مبارزه با جرایم اقتصادی و در نتیجه امن کردن جامعه، اذعان داشتند: ما خوشحال هستیم که نیروی پربرکت ناجا، مفاسد اقتصادی را کشف می‌کند که کشور را از لرزه به در می‌آورد، و به این وسیله بازار که ملتهب هست و امنیتی، می شود امن و ما می‌خواهیم همیشه این طور باشد. ما وظیفه‌مان این است قدردانی کنیم.

ایشان تاکید داشتند: شما باید چپاولگرها را شناسایی کنید و قبل از اینکه آنها شروع به کار کنند شما عزیزان توطئه آنها را خنثی کنید، نه اینکه تنها کشف جرم کنید بلکه باید دفع جرم کنید! در حقیقت باید جُرم را جلوگیری کنیم نه اینکه تنها جرم واقع شده را کشف کنیم.

منبع : جماران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین