کد خبر: ۵۳۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۵ - ۲۰:۵۲

خشنودی بوش از اعتراض مردم اندونزی

آفتاب‌‌نیوز : وی که روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر اندونزی شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت: «این اولین بار نیست که من در سفر‌های خارجی‌ام با نظرات گروههایی از مردم مواجه می‌شوم که مخالف سیاستهای‌ من هستند، ولی شما وقتی تصمیمات دشوار می‌گیرید باید منتظر مخالفت نیز باشید».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود که از دیدگاه وی اکثر مردم در کشورهای اسلامی از جمله اندونزی طرفدار میانه‌روی و تسامح بوده و هیچ علاقه‌ای به تحقق رویاهای بنیادگرایان ندارند. بوش گفت که ایالات متحده می‌کوشد تا از شکل گیری حکومتهای میانه‌رو و دموکراتیک در جهان اسلام حمایت کند، بدون اینکه قرار باشد ساختار قدرت در آنها همانند آمریکا باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا، اندونزی را نمونه موفقی از یک دموکراسی اسلامی خواند «که ثابت می‌کند تسامح و مدرنیزاسیون می‌تواند یک آلترناتیو قدرتمند برای تندروی و استبداد باشد». 

وی همچنین گفت به نظرات تظاهرکنندگان احترام می گذارد «ولی مردم اندونزی از طریق برگزاری انتخابات آزاد رهبرانشان را انتخاب کرده‌اند و من نیز باید نظرات منتخبین دموکراتیک مردم را ملاک قضاوت قرار دهم».

بوش درباره طرح پیشنهادی سناتور مک‌کین که افزایش شمار نیروهای آمریکایی در عراق را برای کمک به برقراری ثبات در آن کشور مطرح کرده ‌است گفت که هنوز هیچ تصمیمی دراین خصوص نگرفته است. رئیس ‌جمهور آمریکا همچنین از نقش دولت اندونزی در جنگ علیه تروریسم تقدیر نموده و ابراز امیدواری کرد سفر وی به گسترش همکاری‌های دو کشور در این زمینه بیانجامد.

در این کنفرانس خبری بامبانگ یودیوهونو نخست‌وزیر اندونزی خواستار مشارکت بیشتر جامعه جهانی در حل بحران عراق شد و گفت این مسئله‌ای نیست که ایالات متحده به تنهایی مسئول حل آن باشد. وی ضمن پرهیز از انتقاد مستقیم از ادامه اشغال عراق خواستار آن شد که «یک جدول زمانی مناسب» برای خروج نیروهای چند ملیتی تحت رهبری آمریکا از عراق تهیه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین