کد خبر: ۵۳۷۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

هوای گرم تا 20 مرداد پایدار است/خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق کشور

مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور از پایداری هوای گرم در کشور تنها با یکی - دو درجه اختلاف تا پایان هفته آینده خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«مسعود حقیقت» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: هوای گرم در کشور حداقل تا روز شنبه 20 مرداد ماه ماندگار و ثابت است و تنها با یکی - دو درجه اختلاف هوا کاهش یا افزایش می یابد. 

وی یادآور شد: در دو تا سه روز آینده برای برخی از مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز، برخی نقاط سواحل دریای خزر و در ساعات بعد از ظهر و اوائل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان برخی نقاط هرمزگان، شرق فارس و ارتفاعات زاگرس، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: وزش باد شدید همچنان در این روزها در مناطق شرقی حاکم خواهد بود ضمن این که در منطقه زابل با گرد و خاک همراه است.

مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور با بیان این که دریای خزر امروز مواج است از صیادان شهرهای ساحلی شمال خواست برای صید به دریا نروند.

حقیقت افزود: کشاورزان و شالیکاران شمال بویژه سواحل شرقی خزر نیز محصولات برداشت شده را به مکان های مسقف انتقال دهند. 

**وضعیت هوای پایتخت

وی همچنین با اعلام این که امروز بیشینه دمای تهران 38 درجه سانتیگراد است، یادآور شد: امروز در پایتخت شاهد ابرناکی خواهیم بود و در مناطق شرقی استان تهران بویژه در ارتفاعات احتمال رگبار وجود دارد.

وی افزود: در پایتخت روز گذشته بیشینه دما 39 درجه سانتی گراد و کمینه دما برای صبح امروز جمعه 27 درجه سانتیگراد بود. 

**خنک ترین و گرم ترین مناطق کشور

مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور همچنین اظهارداشت: شهر لاله زار در استان کرمان صبح امروز جمعه با 9 درجه سانتیگراد خنک ترین و روز گذشته پنج شنبه نیز شهر شوش دراستان خوزستان با 47 درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه کشور بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین