کد خبر: ۵۳۸۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره تحریم‎های تازه علیه ایران:

پمپئو: از گفت‌وگوی منجر به یک نتیجه خوب با ایران، خرسند خواهیم بود/ تحریم‌ها تا زمانی که ایران تغییر رویه بدهد، پابرجا هستند/کاخ سفید جزییات بازگشت تحریم‌ها را مشخص خواهد کرد

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی بامداد دوشنبه گفت تحریم‌ها علیه ایران تا زمانی که این کشور تغییر رویه بدهد پا برجا خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این‌که تحریم‌های ایران به طور کامل و دقیق اجرا خواهد شد، گفت: کاخ سفید روز دوشنبه جزییات بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را مشخص خواهد کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد دوشنبه (امروز) در مسیر بازگشت از سفر آسیایی خود در جمع خبرنگاران، تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به طور کامل اعمال خواهد شد.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره تحریم‎های تازه علیه ایران: تحریم‌ها تا زمانی که ایران تغییر رویه بدهد، پابرجا هستند

پمپئو با بیان این‌که کاخ سفید روز دوشنبه جزییات اجرای این اقدامات خود را مشخص خواهد کرد، افزود: این بخش مهمی از تلاش‌های ما برای مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران است. آمریکا قصد اجرای دقیق این تحریم‌ها را دارد.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا علی‌رغم مخالفت شدید متحدان اروپایی در ماه مه خروج خود از توافق هسته‌ای 2015 با ایران را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه تهران را باز می‌گرداند.

روند بازگشت این تحریم‌ها که در هفته جاری آغاز خواهد شد موجب اعمال محدودیت‌های شدید بر خرید دلار آمریکا، تجارت طلا و فلزات گرانبها، دادوستدهای ایران در زمینه نرم‌افزارهای مرتبط صنعتی خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان گفت: مردم ایران خرسند نیستند. آنها نه از آمریکایی‌ها بلکه از دولت خود راضی نیستند. آنها از این‌که دولت‌شان نتوانسته وعده‌های اقتصادی‌اش را عملی کند ناراضی هستند.

وی که پیش از این بارها خواهان تغییر نظام در ایران شده است، افزود: آمریکا خواهان این است که مردم ایران یک صدای قوی درباره این‌که می‌خواهند سران‌ کشورشان چه کسانی باشند، داشته باشند.

پمپئو همچنین مدعی شد: رییس جمهور تلاش می‌کند تا راهی برای پیشبرد بیابد، اما این مساله نیازمند تغییری بزرگ در نظام ایران است. آنها باید همچون یک کشور نرمال رفتار کنند. خواسته همین است. این ساده است. ما براین باوریم که اغلب کشورهای دیگر که با آنها گفت‌وگو می‌کنیم می‌گویند که آنها (ایرانی‌ها) باید به طور نرمال رفتار کنند و ایران کشوری است که آنها را تهدید می‌کند.

رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: ایرانی‌ها بازیگرانی بد هستند و به طور قطع رییس جمهور ترامپ مصمم به تغییر این مسیر است.

پمپئو در پایان گفت: اگربرنامه‌ریزی مناسبی وجود داشته باشد ما از گفت‌وگو که منجر به یک نتیجه خوب شود خرسند خواهیم بود. شاید این مسیری باشد که ایرانی‌ها برای پیمودن انتخاب می‌کند، هرچند که تاکنون شواهدی دال براین وجود نداشته است.

رییس‌جمهور آمریکا در هفته‌های اخیر چندین بار خواهان دیدار با مقامات ایران شده است. این در حالی است که وی به تازگی در یک پیام توییتری به هشدار حسن روحانی رییس جمهور کشورمان که گفته بود که با دم شیر بازی نکن پاسخ داد. ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت که اگر ایران به تهدیدات خود علیه آمریکا ادامه دهد با پیامدهایی مواجه خواهد شد که تاکنون کمتر کسی در تاریخ تجربه کرده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز گفت: آمریکا می‌تواند صرفاً خودش را به خاطر خروج از توافق و ترک میز مذاکره مورد سرزنش قرار دهد. تهدیدات، تحریم‌ها و شیرین‌کاری‌های تبلیغاتی موثر نخواهد بود. احترام گذاشتن را امتحان کنید: به ایرانی‌ها و به جامعه بین‌المللی.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
این آرزو را بر دل خودت و بقیه دولت مردان آمریکا برای کل تاریخ خوالهیم گذاشت و همه شما این آرزو را به گور خواهید برد به همین خاطر است که ملت ایران و بقیه ملتهای مظلوم دنیا شعار .. را فراموش نمی کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین