کد خبر: ۵۳۸۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
رییس‌جمهور آمریکا دوشنبه شب دستور وضع مجدد تحریم‌ها علیه تهران را امضا کرد

تازه‎ترین توئیت ترامپ درباره ایران: سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران وضع کردیم/ شدیدتر خواهد شد/هرکس با ایران تجارت کند، با آمریکا تجارت نخواهد کرد/خواهان صلح در جهان هستم نه چیز دیگر

رییس‌جمهور آمریکا با اشاره به بازگردانده شدن تحریم‌های این کشور علیه ایران، مدعی شد: من خواهان صلح در جهان هستم نه چیز دیگر.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا که دوشنبه شب (15 مرداد ماه) دستور وضع مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را که به واسطه برجام لغو شده بود امضا کرد، در پیامی تاکید کرد که این تحریم‌ها سخت‌ترین تحریم‌هایی است که تاکنون وضع شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی در پیام خود نوشت: تحریم‌های ایران به طور رسمی آغاز شده است. آنها سخت‌ترین تحریم‌هایی است که تاکنون وضع شده و در ماه نوامبر نیز شدیدتر خواهد شد. هر کسی که با ایران تجارت کند قادر نخواهد بود با آمریکا تجارت کند. من خواهان صلح در جهان هستم نه چیز دیگر.

ایران؛ دغدغه دائمی ترامپ

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب (15 مردادماه) دستور بازگرداندن تحریم‌های مرتبط هسته‌ای علیه ایران را که به واسطه برجام لغو شده بود، امضا کرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر اعلام کرد: از سه‌شنبه (هفتم اوت) تحریم‌های صنعت خودرو، طلا و ریال علیه ایران اجرایی می‌شود. مابقی تحریم‌ها هم که نفت و بانک مرکزی ایران را هدف قرار می‌دهد از روز پنجم نوامبر (14 آبان) اجرایی خواهد شد.

همچنین در این بیانیه آمده است که ترامپ تراکنش‌های مالی دیگر کشورها با ایران را از نزدیک رصد می‌کند و افراد و یا نهادهایی که کار با ایران را کاهش ندهند خود را در معرض عواقب سنگینی قرار خواهند داد.

دونالد ترامپ در این بیانیه از کشورهای دیگر خواسته که با ادامه اینگونه اقدامات، ایران را در دو راهی انتخاب بین تغییر رفتار تهدیدآمیز و ثبات‌زا و بازگشت به آغوش اقتصاد جهانی یا ادامه مسیر رو به پایین انزوای اقتصادی قرار دهد.

این بیانیه در ادامه ادعاهای بی‌اساس واشنگتن علیه کشورمان آورده است: ایران امروز تهدیدی است برای آمریکا و متحدان ما. آنها نظام مالی بین‌المللی را تضعیف و از تروریست‌ها و شبه نظامیان در سراسر جهان، حمایت می‌کنند.

همچنین مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در پیامی توئیتری با تکرار اداعاهای واهی آمریکا علیه ایران نوشت: 90 روز پیش رئیس‌جمهوری، ایالات متحده آمریکا را از توافق ناکام ایران خارج کرد. امروز تحریم‌ها علیه ایران مجدداً اعمال شد تا با فعالیت‌های بد آن مقابله کند. ایران باید از منابع این کشور برای کمک به شهروندان خود استفاده کند، نه حمایت از تروریست و تحکیم رهبری خود.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در پاسخ در صفحه توییتر خود نوشت: دولت ترامپ می‌خواهد جهان بر این باور باشد که این دولت نسبت به مردم ایران دغدغه دارد.

وی ادامه داد: با این حال، نخستین تحریم‌هایی که دولت آمریکا مجددا وضع کرده، مجوز فروش هواپیماهای مسافربری بالای ۲۰۰ سرنشین را به بهانه‌های واهی لغو می‌کند که این موضوع شهروندان عادی ایرانی را با خطر مواجه می‌سازد. ریاکاری آمریکا حد و مرزی نمی‌شناسد.

همچنین اتحادیه اروپا با ابراز تاسف نسبت به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، تاکید کرد که متعهد به اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای و ادامه برخورداری ایران از منافع اقتصادی برجام است و به علاوه از شرکت‌های اروپایی در برابر این تحریم‌ها محافظت می‌کند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این باره،‌ گفت: اتحادیه اروپا بر این باور است که ترغیب به تجارت با ایران برای حفظ توافق هسته‌ای ضروری است و ما از شرکت‌ها و سرمایه گذاران می‌خواهیم تا تجارت خود با ایران را افزایش دهند.

موگرینی در ادامه گفت که اروپایی‌ها خود درباره‌ این که با چه کسی تجارت کنند تصمیم می‌گیرند.

وی تصریح کرد:‌ ما تمام تلاش خود را برای نگه داشتن ایران در توافق هسته‌ای و تضمین برخورداری ایران از منافع اقتصادی مورد انتظار از این توافق به گونه‌ای که شامل مردم ایران شود به کار گرفته‌ایم چرا که معتقدیم این در راستای منافع امنیتی منطقه ما و تمام جهان است.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین