کد خبر: ۵۳۸۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
در راستای اجرایی شدن بسته سیاست ارزی

از سوی بانک مرکزی/ دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز ابلاغ شد+جزئیات

دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز به شرکت‌های صرافی دارای مجوز معتبر فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.
آفتاب‌‌نیوز :
بانک مرکزی اعلام کرد: در اجرای تصویب‌نامه شماره 63793‏/ت55633هـ مورخ 16‏/05‏/1397 هیات وزیران، "دستورالعمل خرید و فروش ارز در دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز ابلاغ شدشبکه صرافی‌های مجاز" به ‌شرح زیر ابلاغ می‌شود:

1- خرید و فروش ارز حاصل از صادرات به صورت حواله‌های ارزی در چارچوب مقررات ارزی بر مبنای نرخ بازار صرفاً از طریق "سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما)" مجاز است.

2- صرافی‌های مجاز معتبر موظفند حواله‌های ارزی خریداری شده از صادرکنندگان را در سامانه نیما رأساً و یا به واسطه سایر صرافی‌های معتبر و بانک‌های عامل حداکثر ظرف مدت سه روز کاری به فروش رسانند.

3- نرخ فروش ارز صرافی‌های مجاز معتبر حداکثر یک درصد بالای نرخ خرید مندرج در سامانه "نیما" و "سنا" خواهد بود.

4- خرید و فروش ارز به صورت اسکناس (معاملات جزئی بر مبنای مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها) توسط صرافی‌های مجاز معتبر صرفاً با ثبت در "سامانه نظارت ارز (سنا)" امکان‌پذیر است.

5- کلیه صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند نسبت به خرید ارز بصورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی اقدام کنند.

6- فروش ارز بصورت اسکناس توسط صرافی‌های مجاز معتبر بابت مصارف ارزی خدماتی با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز است.

7- صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند حداکثر پنج درصد از حواله‌های ارزی خریداری شده را تبدیل به ارز بصورت اسکناس کرده و در چارچوب مصارف بند (6) فوق به فروش رسانند.

8- تمامی هزینه‌های نقل و انتقالات و تبدیلات ارزی به عهده مشتری خواهد بود.‏

خدمات جدید ۲۳گانه صرافی‌ها + مدارک مورد نیاز مشتریان  

بانک مرکزی فهرست خدمات بیست و سه گانه صرافی‌ها از جمله ارز مسافرتی به همراه مدارک مورد نیاز مشتریان را اعلام کرد.  

به گزارش مهر، همزمان با آغاز فعالیت مجدد صرافی‌ها پس از وقفه حدود سه ماهه، بانک مرکزی پس از ابلاغ «دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌ها» فهرست ۲۳گانه مصارف ارزی خدمات صرافی‌ها از جمله ارز مسافرتی را اعلام کرد.

از سوی بانک مرکزی/ دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز ابلاغ شد+جزئیات
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین