کد خبر: ۵۳۸۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

علی‌رغم تنش‌ها، ترکیه و آمریکا دوست هستند

سفارتخانه آمریکا در ترکیه با رد گزارش‌ها مبنی بر سقوط ارزش لیر در برابر دلار، تاکید کرد که آنکارا و واشنگتن دوست و متحد قوی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سفارتخانه آمریکا در ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که علی‌رغم تنش‌های دیپلماتیک بین دو کشور، آنکارا همچنان دوست و متحد قوی واشنگتن است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» سفارتخانه آمریکا با بیان اینکه آنها نیز شریک و متحدی قوی برای ترکیه باقی می‌مانند، افزود: «آمریکا و ترکیه روابط اقتصادی فعالی دارند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «گزارش‌هایی که به نقل از یک مقام آمریکایی تخمین زده است ارزش هر لیر ترکیه در برابر دلار یک‌هفتم می‌شود، جعلی و دروغی بی‌اساس است».

کاخ سفید شامگاه چهارشنبه اعلام کرده بود که «عبدالحمید گل» وزیر دادگستری و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه به بهانه نقش‌آفرینی در بازداشت یک کشیش آمریکایی تحریم شدند. (جزئیات بیشتر)

روابط ترکیه با آمریکا طی سال‌های اخیر به خاطر مسائلی مانند حمایت نظامی واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد سوری، عدم استرداد فتح‌الله گولن (طراح ادعایی کودتای نافرجام 15 جولای 2016)، تهدید به تحریم به خاطر خرید سامانه‌های پدافند موشکی S-400 از روسیه و همچنین بازداشت کشیش آمریکایی در ترکیه، متشنج شده است.

اندرو برانسون در اکتبر سال 2016 به اتهام همکاری با سازمان گولن و عاملین کودتای نافرجام 15 جولای همان سال، توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شد. بعد از توافق ترامپ با اردوغان اما برانسون روز گذشته، پس از 21 ماه بازداشت، به حبس خانگی منتقل شد.

پیشتر روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از منابع آمریکایی نوشته بود رئیس‌جمهور این کشور بعد از توافق با همتای ترکیه‌ای خود، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را برای آزادی تبعه ترکیه‌ای جهت آزاد شدن کشیش آمریکایی از آنکارا، تحت فشار قرار داده است.
فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین