کد خبر: ۵۳۸۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

فلاحت‌پیشه: اروپا برای تأمین امنیت خودشان برجام را حفظ کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با سفیر نروژ در تهران گفت: کشورهای اروپایی باید برای تأمین امنیت خودشان برجام را حفظ کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
لارس نوردروم سفیر نروژ در تهران ظهر امروز سه شنبه 16 مرداد با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

حشمت الله  فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی گفت: خوشبختانه کلیات روابط جمهوری اسلامی ایران و نروژ تحت تأثیر فضاسازی آمریکا قرار نگرفته است.

وی افزود: ظرفیت های فراوانی در عرصه های سیاسی و اقتصادی میان دو کشور وجود دارد که با برنامه ریزی مناسب می‌تواند به ارتقاء سطح مراودات فیمابین منجر شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بی اعتمادی به آمریکا را گوشزد کرده اند اما به احترام جامعه جهانی و سیاست صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران وارد مذاکرات و گفت وگو شده ایم.

فلاحت پیشه در بخش دیگری از سخنانش تداوم توافق برجام را برای اروپا با اهمیت دانست و افزود: کشورهای اروپایی باید برای تأمین امنیت خودشان برجام را حفظ کنند.

وی افزود: آمریکا با فضاسازی سیاسی بدنبال بی ثباتی سیاسی و عدم توسعه و پیشرفت ایران است.

 وی همچنین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه به مبارزه با گروه های تروریستی دست پرورده رژیم صهیونیستی، آمریکا و همپیمانان منطقه ایش و برگزاری مانورهای نظامی منظم در خلیج فارس در راستای برقراری امنیت و ثبات در منطقه اقدام خواهد کرد.

فلاحت پیشه در پایان بر توسعه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک در حوزه انرژی و کشاورزی و رفع موانع بانکی میان دو کشور تأکید کرد.

در ادامه این دیدار لارس نوردروم سفیر نروژ در تهران با ابراز امیدواری از روند رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: در طول سال‌های اخیر در حوزه های مختلف اقتصادی و تجاری میان نروژ و ایران فعالیت های موثر و خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: دولت نروژ بر ارتقا سطح روابط تجاری دو کشور اهتمام جدی دارد.

سفیر نروژ در تهران با تأکید بر حفظ توافق برجام از سوی کشورهای اروپایی افزود: عملیاتی کردن بسته پیشنهادی اروپا و حفظ برجام می تواند به گسترش تجارت میان بخشهای خصوصی طرفین منجر شود.

نوردروم در پایان بر آمادگی شرکت های نروژی و همکاری های مشترک اقتصادی در عرصه های کشاورزی، انرژی و حمل ونقل با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
باشگاه خبرنگاران 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین