کد خبر: ۵۳۹۱۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
ارزیابی نماینده مجلس درباره کنش سیاسی دو رییس جمهور پیشین

خاتمی بر خلاف احمدی‌نژاد به فکر آرامش کشور است/از روز تحلیف دنبال سوال از رئیس‌جمهور بودند

یک عضو فراکسیون امید در خصوص محورهای رائه شده از سوی رئیس دولت های هفتم و هشتم برای خروج کشور از شرای امروز گفت: پانزده محور ارائه شده از سوی رئیس دولت اصلاحات همان است که در مجلس مطرح می‌شود و چه بسا اگر به کار گرفته شوند راه گشا خواهند بود
آفتاب‌‌نیوز :
اسم میرزایی نیکو، درباره ۱۵ راهکار ارائه شده برای برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور از سوی سیدمحمد خاتمی گفت: بیان کردن چنین مساله‌ای در واقع اهتمام‌ورزیدن به وضعیت کشور است، فارغ از هر جناح و دسته‌ای افرادی هستند که در جامعه شاخص‌اند و مردم انتظار دارند که آنها حرف‌هایشان را بیان کنند. 

به گزاش آفتاب نیوز، وی خاطرنشان کرد: دو رئیس‌جمهور امروز در کشور فعالیت می‌کنند؛ آقای احمدی‌نژاد و آقای خاتمی که حرف‌هایی را بر زبان ‌می‌آورند.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: مشاهده می‌کنیم که آقای احمدی‌نژاد دائما در پی راه‌اندازی تظاهرات است، مدام بیان می‌کنند که فلان شخص باید گرفته و فلان مسئله باید افشا شود و حتی ایشان صحبت از قوه قضائیه می‌کند.

وی تاکید کرد: این‌گونه رفتارها جز هنجارشکنی چیز دیگری ندارد اما در مقابل، آقای خاتمی قرار دارد که ۱۵ مورد را برای خارج شدن کشور از وضعیت فعلی مطرح می‌کند.

نماینده مردم دماوند با بیان این‌که محورهای مطرح شده از سوی رئیس دولت اصلاحات همان است که ما در مجلس در نطق‌ها و تذکرات خود می‌گویم، گفت: مجموعه نیروهای اصلاح‌طلب هم دنبال همین نکات بوده و هستند. چه بسا اگر ما سریع‌تر این مسائل را مدنظر قرار می‌دادیم شاید شرایط امروز به‌گونه دیگری بود.

وی تاکید کرد: این راهکارها از دل مردم بیرون آمده است، اگر یک نظرسنجی در بین مردم و شاخص‌های فکری جامعه و نخبگان قرار دهید، مشاهده می‌کنید که به همین راهکارها می‌رسند.

میرزایی نیکو خاطرنشان کرد: امروز آقای خاتمی اختیاری ندارد. مسائلی را که بیان می‌کند برای کمک به نظام است و هدفش آرام نگه داشته شرایط کشور است که باید عمل شود. فکر می‌کنم شورای هماهنگی کشور و سران سه قوه باید به این مسائلی که آقای خاتمی مطرح کردند، اهتمام بورزند. 

وی ادامه داد: امروز فقط مسائل کشور همانگونه که آقای خاتمی مطرح کرد، اقتصادی نیست. درست است که مردم مطالبات اقتصادی را فریاد می‌زنند اما علت‌هایی که منجر به این وضعیت شده فراتر از مسائل اقتصادی است. در پانزده مورد مطرح شده از سوی آقای خاتمی به ریشه‌های این مسائل  پرداخته شده که معتقدم باید بند بندشان به بحث و بررسی گذاشته شود.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به این سوال که مشاهده می‌کنیم آقای خاتمی امروز از مردم ایران عذرخواهی می‌کند، این امر چقدر می‌تواند در شرایط فعلی جامعه تاثیرگذار باشد، گفت: این عذرخواهی کمال صداقت و خضوع یک فرد را می‌رساند؛ ما در شرایطی قرار داشتیم که باید بین آقای روحانی و رقیبش یکی را باید انتخاب می‌کردیم و همان‌گونه که امروز آقای خاتمی مطرح می‌کنند باز هم اگر شرایط تکرار شود آقای روحانی را انتخاب می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عذرخواهی از آن جهت است که اگر کاستی‌هایی وجود دارد ما می‌پذیریم. البته معتقدم امروز باید بررسی کنیم اگر فرد دیگری جای آقای روحانی مسند امور را به دست می‌گرفت شرایط به چه گونه‌ای بود.

وی با اشاره به سوال از رئیس‌جمهور گفت: مطرح کردن سوال از رئیس‌جمهور متعلق به دو ماه اخیر و برای امروز نیست. از روزی که آقای روحانی تحلیف شد می‌خواهند از او سوال کنند. در این چندین سال که از عمر دولت می‌گذرد بارها شاهد بودیم صداوسیما و چندین روزنامه به خصوص شعارهایی می‌دهند که علیه رئیس‌جمهور است. 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای  اسلامی ادامه داد: مگر روز قدس روز مرگ بر اسرائیل نیست؟ پس چرا ما می‌شنویم مرگ بر روحانی؟ رفتارهایی را علیه رئیس‌جمهور می‌بینیم که نشان می‌دهد بعضی‌ها قصد تخریب وی را دارند.

وی تاکید کرد: شرایط امروز به گونه‌ای است که ما نباید دنبال این باشیم که «کی بود کی بود» و مانند احمدی‌نژاد «بگم‌ بگم» را مطرح کنیم. ما باید به این تعامل برسیم که محورها را اجرایی کنیم.

میرزایی نیکو در پاسخ به این سوال که طبق گفته‌های معاون اول شاید گشایش‌هایی برای حضور آقای خاتمی در بین کارگزاران نظام ایجاد شده است، گفت: دو نکته بسیار مهمی که آقای خاتمی بر آن تاکید دارد، وحدت ملی و گفت‌وگو است یعنی ما باید در کنار هم باشیم نه علیه هم. گفته‌های آقای جهانگیری اگر اجرایی شود و به نتیجه برسد، بسیار به این قضیه کمک می‌کند.
ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
2
0
احمدی نژاد مهره ای که هرگز نمی سوزد
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
1
0
هرچند از خاتمی خوشم نمیاد ولی این تیتر رو درست گفتی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین