کد خبر: ۵۳۹۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
تاثیر منفی بسته جدید ارزی بانک مرکزی بر شرکت‎های هواپیمایی

رشد چند برابری قیمت بلیت هواپیما ادامه دارد/ بلیت رفت و برگشت تهران-استانبول دو میلیون تومان!

استانبول که تا حدود دو ماه قبل امکان خرید بلیت رفت و برگشت با هزینه‌ای حدود یک میلیون تومان نیز وجود داشت، در حال حاضر ارزان‌ترین بلیت رفت و برگشت در این مسیر بالاتر از دو میلیون تومان است.
آفتاب‌‌نیوز :
بانک مرکزی پس از فعال کردن جدیدترین بسته ارزی خود به سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها اعلام کرد که از این پس باید ارز مورد نیاز خود را از سامانه سنا دریافت کنند. موضوعی که مبنای ارزی آنها را تغییر می‌دهد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ بر اساس برآوردهای صورت گرفته از سوی ایرلاین‌های مختلف داخلی، شرکت‌های هواپیمایی حدود ۶۰ درصد از هزینه‌های خود را با ارزهای خارجی پرداخت می‌کنند از این رو بخش قابل توجهی از منابع مالی مورد نیاز این شرکت‌ها ارزهای خارجی است.

در طول هفته‌های گذشته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمای خبر از آن داده بود که ارز مورد نیاز شرکت‌ها پرداخت نشده است و همین موضوع برایشان مشکلاتی به وجود آورده است.

چند هفته پس از این اتفاق با هماهنگی صورت گرفته میان بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی کشوری از این پس مبنای قیمت ارز شرکت‌های هواپیمایی بر اساس سامانه سنا خواهد بود و در این چهارچوب احتمالا هزینه خرید دلار برای شرکت‌ها از ۴۲۰۰ تومان تا حدود ۹۰۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند از این رو به محض آنکه سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد مبنای ارز ایرلاین‌ها تغییر کرده است، قیمت پروازهای خارجی به طور قابل توجهی افزایش یافت و حتی این روند در ساعات ابتدایی آغاز به کار هفته جاری نیز ادامه یافته است.

بررسی‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد در حال حاضر هزینه رفت و آمد به مسیرهای پرتردد بین المللی در منطقه به شکل قابل توجهی افزایش یافته و عملا هزینه سفر و هر یک از این شهرها با توجه به افزایش نرخ بلیت چند برابر شده است.

در مسیری مانند تهران- استانبول که تا حدود دو ماه قبل امکان خرید بلیت رفت و برگشت با هزینه‌ای حدود یک میلیون تومان نیز وجود داشت، در حال حاضر ارزان‌ترین بلیت رفت و برگشت در این مسیر بالاتر از دو میلیون تومان است و ظرفیت پروازهای ارزان باقی مانده نیز بسیار محدود شده است.

در مسیر تهران- تفلیس ارزان‌ترین قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت به سه میلیون تومان رسیده و در مسیر تهران – مسکو نیز تنها یک مسیر رفت و برگشت با قیمتی حدود دو میلیون تومان در مرز باقی مانده است.

آنچه در این بین بیشترین اهمیت را دارد، جولان شرکت‌ هواپیمایی خارجی در بازار آشفته بلیت‌های ایران است در شرایطی که هنوز بسیاری از ایرلاین‌های داخلی نرخ بلیت پروازهای خود را با شیب نسبتا ملایمی افزایش داده‌اند و هنوز در تمامی مسیرها ارزان‌ترین بلیت را عرضه می‌کنند، اما شرکت‌های هواپیمایی خارجی قیمت‌های خود را به شکلی نجومی بالا برده‌اند.

برای مثال شرکت هواپیمای ترکیش ایرلاینز که در خطوط مختلف بین المللی منطقه ای ایران فعالیت می‌کند، هزینه سفرهای تهران- استانبول، تهران- تفلیس را به بالای ۵ میلیون تومان و در بسیاری از پروازهایش به بالای ۸ میلیون تومان افزایش داده است. این شرکت در مسیرهایی که مسافران را به شکل غیر مستقیم جابه‌جا می‌کند نیز افزایش قیمت قابل توجهی را ارائه کرده است.

با توجه به متغیر بودن نرخ ارز در بازار فعلی احتمالا شرکت‌های هواپیمایی نیز در روزهای مختلف قیمت‌های متفاوتی برای پروازهایشان ارائه می‌کنند که در این بین هم برنامه‌ریزی برای شرکت‌های داخلی دشوار می‌شود و هم مسافران نمی‌توانند برای سفرهای خود یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.

منبع: ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
1
امان از این هسته ای و موشکی که چه پدری از این مملکت و مردم در آورده و می آورد و خواهد آورد .....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین