کد خبر: ۵۳۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۲

عراق در آتش انتقام

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار آسوشیتد پرس از دیاله، کشته‌شدگان حمله روز شنبه شبه‌نظامیان سنی، اهالی قبیله شیعه «الساود» بودند که در روستای «بلدروز» در 80 کیلومتری شمال شرقی بغدادسکونت داشتند.

ناآرامی‌های اخیر به شدت برروی دیدار از پیش برنامه‌ریزی شده پرزیدنت بوش و نخست‌وزیر نوری‌المالکی که قرار است هفته آینده در امان پایتخت اردن برگزار شود سایه انداخته است. سیاستمداران وابسته به مقتدی صدر روحانی شیعه ضدآمریکایی روز جمعه اعلام کردند که چنانچه نخست‌وزیر برنامه ملاقات با پرزیدنت بوش را لغو نکند از سمت‌های‌شان در پارلمان و کابینه استفعاء خواهند داد. اگر این تهدید جامه عمل بپوشاند دولت بحران زده آقای مالکی حمایت خیل عظیمی از توده‌های شیعه در روستا‌ها و شهرهای عمدتا فقیر نشین عراق را از دست خواهد داد.

این در‌حالی‌است که دیک چنی معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده که برای یک دیدار رسمی از عربستان سعودی در آن کشور به سر می‌برد پس از دیدار با ملک عبدالله پادشاه این کشور خواستار آن شد که این کشور مسئولیت بیشتری برای جلوگیری از گسترش نا‌‌آرامی‌ها در عراق بر عهده گیرد. خواسته آقای چنی از مقامات سعودی ظاهرا اشاره‌ای بود به روابط تاریخی خاندان سلطنتی حاکم بر این کشور با روسای قبایل سنی ساکن در مرکز عراق.

در تحولی دیگر عملیات مشترک نیروهای ارتش آمریکا و گارد ملی عراق به مرگ 22 نفر از شورشیان در شهرک تاجی در بیست کیلومتری شمال بغداد منجر شد. بنا به اعلام سرفرماندهی ارتش آمریکا در این حمله یک کارگاه ساخت بمبهای جاده‌ای متعلق به شورشیان نابود شد و مقادیر قابل توجهی آرپی‌جی، مسلسل‌های دستی و موشکهای قابل‌حمل ضد‌هوایی کشف و ضبط شد. همچنین سربازان ارتش آمریکا به‌سوی سه خودروی حامل تروریستها در غرب بغداد آتش گشودند که در اثر آن هر دوازده سرنشین این خودروها به هلاکت رسیدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین