کد خبر: ۵۳۹۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۵ - ۲۱:۱۵

انتخابات بحرین؛ فرصتی دیگر برای شیعیان

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سی‌ان‌ان شیخ علی سلمان رئیس حزب الوفاق که بزرگترن تشکل سیاسی شیعیان این کشور به‌شمار می‌رود که در صورتی که حداقل 13 کرسی از 40 کرسی پارلمان به این حزب تعلق نگیرد کاملا مشخص می‌شود که فرآیند برگزاری آن ناسالم بوده است:«ما عمیقا نگران شفافیت و درستی این انتخابات هستیم».

بسیاری از مردم بحرین می‌گویند که در انتخابات روز شنبه شرکت نکرده‌اند. تغییری که حکومت پادشاهی از طریق برگزاری همه‌پرسی سراسری سال 2004 در قانون اساسی کشور اعمال کرد و قدرت مجلس مشورتی منصوب پادشاه را معادل با پارلمان رسمی کشور قرار داد مهمترین دلیل بی‌میلی این گروه به شرکت در انتخابات تلقی می‌شود.

شیعیان بیش از شصت درصد 650 هزار جمعیت کنونی بحرین را تشکیل می‌دهند ولی از زمان استقلال تاکنون اقلیت اهل سنی مورد حمایت بریتانیا قدرت را در این کشور در دست داشته‌اند. شیعیان بحرین خواستار سهم بیشتر در اداره کشور و خاتمه تبعیض‌ها در امر انتخاب مشاغل و ارتقاء در دستگاههای دولتی هستند.

سیاستمداران شیعه هچنین می‌گویند که در صورت راه یافتن به پارلمان تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا اقدامات وزارت کشور بحرین برای اعطای تابعیت به اتباع سنی‌سایر کشورهای عربی را متوقف سازند. امری که به گفته آنان برای تغییر نسبت جمعیت کشور به ضرر شیعیان صورت می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین