کد خبر: ۵۳۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

محمدرضا تابش: روحانی در مجلس افشاگری نکند، متهم اصلی می‌شود

دولت با مردم کم‌حرف زده است و نتوانسته و یا نخواسته مشارکت مردم را جلب کند و این انتقاداتی است که به عملکرد دولت وارد است.
آفتاب‌‌نیوز :
نایب‌رئیس فراکسیون امید گفت: اگر رئیس‌جمهور در جلسه پاسخ سؤال در مجلس پشت پرده‌ها را افشا نکند خودش متهم اصلی است و اگر افشا کند منجر به انشقاق، سمت‌گیری‌ها و سوگیری‌های سیاسی در جبهه‌های موافق و مخالف می‌شود.

محمدرضا تابش نماینده اردکان و نایب‌رئیس فراکسیون امید درباره چرایی سؤال از رئیس‌جمهور در یک‌سالگی دولت دوازدهم، گفت: من به دو دلیل موافق طرح سؤال از رئیس‌جمهور نبودم. اولین دلیل اینکه آقای روحانی وارث یکسری عملکردها و فعل‌وانفعال‌هایی است که امروز کشور را به این وضعیت مبتلا کرده است.

او با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم شخص رئیس‌جمهور مقصر اصلی است، گفت: خیلی‌ها که خودشان مسبب این اوضاع بودند فرار به جلو می‌کنند و در حال حاضر در موضع مدافعان مردم قرارگرفته‌اند درحالی‌که خودشان باید پاسخگو باشند.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: دلیل دوم اینکه آیا آقای رئیس‌جمهور که برای پاسخ به سؤال به مجلس می‌آید می‌خواهد پشت پرده‌ها را افشا کند یا خیر. اگر افشا نکند خودش متهم اصلی است و اگر افشا کند منجر به انشقاق، سمت‌گیری‌ها و سوگیری‌های سیاسی در جبهه‌های موافق و مخالف می‌شود.

تابش در خصوص اینکه آیا میراث باقی‌مانده از دولت‌های قبل منجر به تجمعات مردم شده است؟ گفت: تجلی الآن بوده اما خیلی از آن‌ها مربوط به قبل است.

او به ارزیابی عملکرد دولت در یک‌سالگی آن پرداخت و گفت: دولت با تنگناهایی مواجه بوده اما بسیار فعال‌تر می‌توانست عمل کند. افرادی که در کابینه و بدنه دولت هستند، می‌توانستند فعالیت‌های بهتر و ارزنده‌تری داشته باشند.

تابش ادامه داد: البته دولت با مضایقه بسیار زیادی روبرو بوده و اگر این دولت نبود 5 سال پیش با این مسائل مواجه شده بودیم. یعنی آن روز که برجام عملیاتی نمی‌شد این تزریقات و تنگناها بر ملت روا داشته می‌شد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: دولت با مردم کم‌حرف زده است و نتوانسته و یا نخواسته مشارکت مردم را جلب کند و این انتقاداتی است که به عملکرد دولت وارد است.

تابش به عملکرد دولت در بعد سیاسی اشاره کرد و گفت: در بعد سیاسی نمره دولت بالاتر از دیگر وجوه بوده است. دولت برجام را به سرانجام رسانده گرچه آمریکا بدعهدی کرد و بیرون رفت که با این اقدام آبروی خودش را در مجامع بین‌المللی برد اما دولت باید ارتباطاتمان با کشورهای منطقه را صمیمی‌تر می‌کرد. دولت نتوانست اقدامی انجام دهد تا در عرصه دیپلماسی یک‌ زبان واحد و حرف واحد حاکم باشد اما در عرصه سیاست خارجی می‌توانیم بگوییم که نمره قبولی گرفت.

او گفت: در عرصه سیاست داخلی هم یک وجهی از آن به مسائل اقتصادی-معیشتی که تا قبل از بحران ارزی و افزایش قیمت سکه و دلار و... بود، خوب بود و توانسته بود تورم را مهار کند. گرچه با توجه به اینکه در جلسات شورای پول و اعتبار بودم خیلی به پیامدهای کاری که انجام می‌داد توجه نداشت.

نایب‌رئیس فراکسیون امید ادامه داد: یعنی افراد بسیاری هشدار می‌دادند که اقداماتی ازجمله افزایش بهره‌های بانکی، خلق نقدینگی، مؤسسات مالی و... مانند سیلی است البته دولت تلاش‌هایی را در جهت مهار این مشکلات داشت و تا حدی موفق بود اما این توفیقات بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام از دست رفت که بیشتر منشأ روانی داشت و یک مقدار هم عملیاتی بود.

منبع: اعتماد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین