کد خبر: ۵۳۹۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

هشدار به صاحبان خودرو گران‌قیمت: الحاقیه بیمه بدنه بگیرید

سندیکای بیمه گران ایران از بیمه گذاران خودرو خواست برای تهیه الحاقیه بیمه بدنه اقدام کنند. در ماه های گذشته قیمت انواع وسایل نقلیه موتوری و لوازم مربوط به آنها افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
دارندگان بیمه های بدنه خودرو در صورت اصلاح نکردن سرمایه مورد بیمه خود براساس قیمت روز، هنگام دریافت خسارت با مشکل روبرو می شوند.

این تصمیم بر اساس ماده 10 قانون بیمه گرفته شده است که بیمه گر فقط به میزان قیمت مندرج در بیمه نامه مسوول خسارت است؛ به همین دلیل باید بیمه گذاران با مراجعه به شرکت بیمه و اصلاح مبلغ براساس قیمت روز، الحاقیه لازم را دریافت کنند.

بر پایه سالنامه آماری کشور هر ایرانی در سال 1395 267 هزار تومان حق بیمه برای انواع بیمه ها پرداخت و در مقابل 223 هزار تومان سرانه خسارت دریافت کرد.

بیشترین خسارت بیمه‌ای پرداخت شده به هر فرد ایرانی در سال 1395 به بیمه شخص ثالث با 96 هزار و 600 تومان، خ

بیشترین درصد خسارت های بیمه‌ای به کل خسارت های صنعت بیمه در سال 1395 با 43 درصد به بیمه شخص ثالث اختصاص یافت و پس از آن بیمه درمان با ٣١ درصد و بیمه خودرو با پنج درصد قرار گرفت.
براساس سالنامه آماری کشور در سال 1395، به طور میانگین سرانه پرداختی برای بیمه شخص ثالث 100 هزار تومان، بیمه درمان 74 هزار تومان، بیمه بدنه خودرو ١٧هزار و 400 تومان و حوادث راننده ١٢ هزار و 900 تومان بود.

همچنین ٣٨ درصد از حق بیمه‌های دریافتی بازار بیمه به بیمه شخص ثالث، ٢٨ درصد به بیمه درمان، هفت درصد به بیمه بدنه و پنج درصد به بیمه حوادث راننده مرتبط می شد؛ به عبارتی ٧٧ درصد عایدی بازار بیمه کشور متعلق به بیمه خودرو و درمان است.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین