کد خبر: ۵۳۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۵ - ۲۲:۵۴
نخست وزیر، نظامی‌ها را تبرئه کرد

حمله مالکی به فعالان سیاسی عراق

آفتاب‌‌نیوز : بنا به گزارش رویترز نخست‌وزیر عراق که روز یکشنبه در یک نطق رادیوتلویزیونی سراسری سخن می‌گفت با اشاره به اینکه راه‌حل مشکلات امنیتی فاجعه‌بار کنونی عراق «سیاستمداران و نه نظامیان» هستند تاکید کرد: «رهبران احزاب سیاسی تنها افرادی هستند که می‌توانند یک راهکار بلندمدت و واقعی برای توقف موج خشو‌نتهای فرقه‌ای در کشور ارائه کنند». مالکی در حالی که جمعی از رهبران ارشد سیاسی کرد و سنی کشور نیز در کنار وی حضور داشتند خطاب به فعالان سیاسی کشور گفت: «بیائید صادق باشیم، این بحران زائیده عدم تفاهم سیاسی در کشور است».

به گفته آقای مالکی پیدا کردن یک راه حل این درست برای خاتمه بحران‌فرقه‌ای در عراق امکان‌پذیر است، منوط به آنکه رهبران سیاسی کشور عمیقا به این درک و تشخیص برسند که «هیچ برنده‌ و باِنده‌ای در این جنگ وجود ندارد». البته نخست‌وزیر عراق دراین نطق تلویزیونی خود نیز همچون گذشته از هرگونه اشاره یا انتقاد مستقیم به گروههای شبه‌نظامی شیعه خودداری کرد.

سخنان جدید آقای مالکی در حالی ابراز می‌شود که وی طی روزهای اخیر از جانب سیاستمداران سرشناس کشور بویژه رهبران احزاب سنی به خاطر تشدید ناآرامی‌ها تحت شدیدترین انتقادها قرار داشته است. 

مالکی قرار است در پایان هفته جاری با جرج بوش رئیس‌جمهور ایالات متحده در امان پایتخت اردن دیدار و گفتگو کند، در شرایطی که وزرای وابسته به مقتدی صدر در کابینه تهدید کرده‌اند در صورتی که این ملاقات برگزار شود از سمت خود استعفاء خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین