کد خبر: ۵۴۰۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

آمریکا: رویکردمان درباره سیاست "چین واحد" تغییر نکرده است

پس از سخنرانی سیاسی رییس جمهوری تایوان در آمریکا، دولت ترامپ هرگونه تغییر را در رویکرد خود در خصوص سیاست "چین واحد" تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه، پکن اظهار کرده است که در پی سخنرانی این هفته تشای اینگ ون، رییس جمهوری تایوان در لس‌آنجلس، اعتراض رسمی خود را علیه آمریکا ابراز کرده است.

خانم تسای اینگ ون در این سخنرانی در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان گفت، آزادی و آینده تایوان قابل مذاکره نیست.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، این سخنرانی بیانگر هیچ اقدامی از سوی دولت آمریکا برای تغییر موضع رسمی این کشور که حاکمیت پکن را تنها حاکمیت قانونی چین می‌داند و دولت تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد، نیست.

ناوئرت به خبرنگاران گفت: سیاست ما در خصوص تایوان تغییر نکرده است. آمریکا گهگاه به نمایندگانی از مقامات تایوان اجازه می‌دهد که در سفر خود از آمریکا عبور کنند. این اقدامات به طور عمده برای ملاحظات امنیتی و راحتی این مسافران و در بستر حفظ رویکرد ما درباره سیاست "چین واحد" صورت می‌گیرد.

دولت‌های پیشین آمریکا به دلیل احتمال به وجود آمدن تنش‌های دیپلماتیک میان آمریکا و چین از سخنرانی رهبران تایوانی در آمریکا جلوگیری می‌کردند.

تسای که مدافع سرسخت استقلال تایوان است در سخنرانی خود گفت: تعهد خود را به تمایلمان به گسترش ثبات و صلح بر بنای منافع ملی، آزادی و دموکراسی حفظ خواهیم کرد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین