کد خبر: ۵۴۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۷

احمدی‌نژاد: برای عراق هر کاری می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رویترز احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای همکاری میان دو کشور وجود ندارد گفت: «طبیعی است که ما باید همیشه در کنار هم و در غم‌ها و شادی‌ها شریک هم باشیم». 

احمدی‌نژاد در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه ایران براساس قواعد برادری در تمام عرصه‌ها در کنار ملت عراق خواهد ماند گفت: «شرایطی که دشمنان بر ملت عراق تحمیل کرده‌اند، دل هر ایرانی‌ و مسلمانی را می‌رنجاند». 

رویترز درباره اهمیت سفر طالبانی به ایران به نقل از تحلیل‌گران سیاسی می‌نویسد: «ایران تلاش می‌کند که از گفت‌وگو با طالبانی برای نشان دادن نفوذ خود به واشنگتن و تقویت مواضع خود در آستانه گفت‌وگو با دشمن دیرینه خود در خصوص عراق استفاده کند». 

اظهارات تحلیلگران مسائل بین‌المللی در خصوص اهداف ایران از گفت‌وگو با سران عراقی در شرایطی صورت می‌گیرد که استفان هادلی مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که جرج بوش رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در دیدار این هفته خود با نوری المالکی نخست‌وزیر عراق به بررسی این موضوع بپردازد که آیا آمریکا باید برای پایان دادن به خشونت‌ها در عراق با ایران و سوریه مذاکره کند یا خیر. 

جلال طالبانی رئیس جمهور عراق نیز در این کنفرانس خبری گفت:‌ «عراق نیازمند کمک‌های همه جانبه ایران برای مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت است». 

طالبانی همچنین با ابراز خرسندی از این سفر گفت: ما در درجه اول قص داریم روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها گسترش دهیم و همچنین قصد داریم درباره پرونده امنیتی عراق نیز صحبت کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین