کد خبر: ۵۴۰۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹

کمیته امداد 850 هزار شغل در برنامه ششم توسعه ایجاد می کند

امیر منصور برقعی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) بطور متوسط سالانه 170 هزار فرصت شغلی با عنوان برنامه توانمندسازی برای مددجویان تحت پوشش ایجاد می کند که تا پایان برنامه ششم توسعه این رقم به 850 هزار فرصت شعلی می رسد.
آفتاب‌‌نیوز :
وی اظهار داشت: پارسال 18 هزار شغل از محل کاریابی در موسسه ها و بنگاههای زود بازده و 152 هزار شغل نیز از محل برنامه ایجاد فرصت شغلی ایجاد شد که امیدواریم امسال نیز با بهره مندی از منابع صندوق توسعه ملی و پس از انجام مراحل آن بیش از گذشته محقق شود.

این مسئول ادامه داد: مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات خرد و متوسط برای هر فرصت شغلی (مشاغل خانگی) پیش بینی شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات خرد از سوی نظام بانکی سختی خاص خود را دارد و معوقات بانکی این حوزه در مقایسه با سایر بخش ها کمتر بوده و چیزی در حدود 2 درصد اعلام شده که این مهم امین بودن و پاکدست بودن افراد تحت پوشش این نهاد را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: همراهی بانک های عامل در این بخش بسیار خوب بوده و امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد.

** پارسال سه هزار میلیاردریال صدقه در کشور جمع آوری شد
این مسئول ادامه داد: سال گذشته سه هزار میلیارد ریال صدقه در کشور جمع آوری شد ،که در صورت توزیع برای جامعه هدف این نهاد رقمی ناچیز در ماه را شامل می شود که تنها پاسخگوی بخشی از مشکلات است.

وی اظهار داشت: فعالیت های این نهاد نشان می دهد عموم مردم بیش از گذشته اعتماد دارند و تحقق این مهم در حوزه های مانند جمع آوری صدقات و انفاق ها که طی چند ماه اول امسال با افزایش مواجه بوده، نمود بیشتری دارد.

برقعی افزود: اعتماد به کمیته امداد موجب شده از این مسیر شناسایی نیازمندان و میزان نیاز انان، سرعت عمل در ارتباط با پاسخگویی شتاب بیشتری یافته و از طرفی با افزایش بار مراجعان مدیریت خوبی حاکم باشد.

وی اضافه کرد: افرادی که تحت حمایت این نهاد قرار دارند به دلایلی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و مشارکت های مردمی بخشی از مسائل را برطرف می کند.

به گفته این مسئول، هم اکنون بیش از سه میلیون نفر تحت پوشش این نهاد هستند که خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: به طور معمول با توجه به منابع موجود، همین آمار ثابت بوده در حالی که برخی ها به توانمند سازی می رسند و در واقع از پوشش این نهاد خارج می شوند و افراد دیگری جایگزین می شوند.

برقعی افزود: این چرخش همواره در این نهاد ادامه دارد و البته با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور شمار مراجعات افزایش یافته و این حقیقت قابل کتمان نیست.

این مسئول خاطر نشان کرد: تدابیر و مدیران استانی بر این است که در راستای گره گشایی مشکلات گروههای تحت پوشش منابع را بهتر مدیریت کنند و از مشارکت های خیران بیش از گذشته استفاده کنند.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین