کد خبر: ۵۴۱۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳

احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بالاست

جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا - اعلام کرد به دلیل بروز علائم داغی بیش از حد در اقتصاد، انتظار دارد نرخ بهره باز هم افزایش یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
پاول گفت: فکر می کنم مسیر کنونی افزایش تدریجی نرخ بهره توسط کمیته عملیات بازار آزاد فدرال ادامه داشته باشد. در حالی که نرخ تورم اخیر به سطح ۲ درصدی نزدیک شده است اما نشانه واضحی از تسریع افزایش نرخ تورم به بالای ۲ درصد نمی‌بینم و این ریسک داغی بیش از حد در اقتصاد را افزایش داده است.

پاول تاکید کرد درآمد خانوارهای آمریکایی  در حال افزایش است و با توجه به گسترش ظرفیت بازار کار، افزایش احتمالی نرخ بهره مناسب خواهد بود. پیشتر فدرال رزرو گفته بود با وجود مخالفت های آشکار دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا با افزایش نرخ بهره، احتمال افزایش در نرخ بهره تا پایان ماه سپتامبر بسیار محتمل است.

در ماه ژوئیه ترامپ گفته بود که پاول کار درست را انجام نمی دهد و او از عملکرد رئیس کل ناراضی است. به علاوه رئیس جمهور آمریکا نسبت به پیامدهای منفی سیاست های فعلی بر اقتصاد آمریکا ابراز نگرانی کرده بود. فدرال رزرو یک بار در ماه ژوئن نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد افزایش از ۱.۷۵ درصد به ۲ درصد افزایش داده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، به دنبال این اظهارات ارزش دلار در برابر بسیاری از ارزهای جهان کاهشی شده است و در حال حاضر هر دلار معادل ۶.۰۱ لیر ترکیه، ۳.۶۷ درهم، ۰.۹۸ فرانک سوئیس، ۱.۳۶ دلار سنگاپور، ۳.۷۵ ریال عربستان، ۰.۷۸ پوند انگلیس، ۰.۸۶ یورو و ۱۱۱.۲۳ ین ژاپن مبادله می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین