کد خبر: ۵۴۱۹۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶

ظریف: «آیت‌الله هاشمی» معمار هسته‌ای ایران است/امروز در کشور بحران نداریم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معمار هسته‌ای کشور است» گفت: در دوران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موضوع دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای در برنامه قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه عصر شنبه در همایش "عبور از بحران و توسعه ایران با نگاهی به رویکرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" با گرامی‌داشت یاد و خاطره رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از همه چیز خود برای انقلاب اسلامی مایه گذاشت و از هیچ چیز برای پیشبرد اهداف انقلاب و پیشرفت کشور ابا نکرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه «در دنیای امروز برای آنکه بتوانیم اهداف کشور و انقلاب را پیش ببریم، لازم است تمام ظرفیت‌های خود را به درستی بشناسیم» خاطرنشان کرد: در دوره امروز برای پیشبرد اهداف انقلاب و کشور پس از شناخت صحیح ظرفیت‌ها باید از آن‌ها به موقع خود استفاده کنیم و برای رسیدن به اهداف، نباید جز موضوعات مقدس و ارزش‌های اصیل خود موضوعات دیگری را قدسی کنیم. نباید از ابزارهای دیگر استفاده کنیم و منتظر ثبت در تاریخ بمانیم بلکه باید بدانیم تاریخ خود به درستی قضاوت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه افزود: برای نگرانی از ثبت در تاریخ، باید خود را برای مصالح مردم فدا کنیم و مصالح مردم را فدای خود نکنیم. باید ابتدا ببینیم که چه امکاناتی داریم و از آن‌ها به درستی استفاده نماییم.

ظریف با تاکید بر اینکه «در دنیای امروز استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها ضروری است» ادامه داد: پیش از استفاده از امکانات باید شناخت واقعی و واقع‌بینانه از شرایط و ظرفیت‌ها داشته باشیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین