کد خبر: ۵۴۲۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۲

ایجاد نارضایتی برای مردم، خیانت است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: هرکسی در هرجای این نظام موجب نارضایتی مردم شود، در حال خیانت به نظام و رهبری است، چون مردم اگر ببینند حقوق‌شان رعایت می‌شود، همه فشارها را تحمل خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله محمدی ری شهری صبح روز یکشنبه (۴ شهریور) در دیدار فرماندار، شهردار و مسئولان شهرستان ری بمناسبت هفته دولت، در سخنانی با موضوع عوامل بقاء و زوال دولت‌ها در بیان روایات و معارف اسلامی اظهار کرد : اصلی‌ترین عوامل بقاء دولت‌ها، دو اصل «وحدت کلمه امت وهمراهی با امام و رهبری» و دیگری «عدالت» و رعایت حقوق مردم است و اگر هر کدام از این عوامل موجود نباشد، حکومت و نظام قابل دوام نیست.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در این دیدار با استناد به بخش‌هایی از خطبه ۲۱۶ نهج‌البلاغه با بیان این توضیح که دولت در ادبیات روایی به معنای قوه مجریه یا بخشی از حکومت نیست، بلکه به معنای «همه قوا و حاکمیت» است ادامه داد : اگر دو حق  «وحدت کلمه مردم با امام و رهبری» و دیگری «رعایت حقوق مردم توسط اجزاء حکومت»، ادا شود در آن هنگام، «حق» عزیز و احکام دین در جامعه پیاده خواهد شد و نشانه‌های عدالت در جامعه آشکار می‌شود و درآن شرایط حکومت ماندگار خواهد شد و سپس دشمن نیز هیچ طمعی به حکومت نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با استناد به آیه ۱۳ و ۱۴ از سوره مبارکه یونس بیان کرد: در فرمایش صریح قرآن خطاب به مسلمانان همراه پیامبر(ص)، آمده است، همه امت‌های پیشین در پی ظلم به مردم و رعایت نکردن حقوق مردم از بین رفتند و ما شما را، جای امت‌های قبل به خلافت رساندیم و اگر شما نیز با رهبر امت همراهی و عدالت را نیز رعایت کنید، ماندگار خواهید شد.

آیت الله محمدی ری شهری در ادامه با طرح این پرسش که چگونه می‌شود یک حکومتی به آن شرایطی که در بیان قرآن آمده است در معرض زوال  قرار می‌گیرد؟ تصریح کرد: که نشانه‌های ادبار و تضعیف حکومت‌ها در بیان روایات دینی اینگونه است که در آن حکومت‌ها، «اصول» فراموش می‌شود  و همه در پی مسایل فرعی می‌گردند و فرومایگان مقدم داشته می‌شوند و افراد با فضیلت عقب‌زده می‌شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در شرایط کنونی باید هر کس در هرجایی که قرار دارد، هرکاری که به او سپرده شده را درست انجام دهد و با رفع عیوب خود و نیانداختن اشکالات به گردن دیگران، در حد خودش به راضی ساختن مردم و رعایت حقوق آنان بپردازد؛ زیرا اگر مردم ببینند که حق‌شان رعایت می‌شود، همه فشارها را تحمل می‌کنند و وحدت کلمه نیز حفظ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این دیدار فرماندار شهرستان ری، ضمن تشکر از حمایت و هدایت‌های تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین