کد خبر: ۵۴۲۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

سوال از رییس‌جمهور/ فولادگر: بیش از نیمی از احکام قانون بهبود محیط کسب و کار اجرا نشده است

نماینده اصفهان درمجلس شورای اسلامی از عدم اجرای احکام قانون بهبود محیط کسب و کار و همچنین قانون رفع موانع تولید انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حمیدرضا فولادگر که به عنوان یکی از متقاضیان سوال از رئیس جمهور در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس سخن می‌گفت، اظهار کرد: چرا رییس جمهور به برنامه‌های اقتصادی خود پایبند نبوده است. متاسفانه شرایط کشور به سمتی رفته که هم معیشت مردم در تنگنا قرار گرفته و هم فعالان اقتصادی بیشترین مشکلات را از ناحیه تصمیمات دولت بر دوش خود حس می‌کند و ما شاهد رکود پروژه‌های صنعتی و عمرانی هستیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت:‌ شما در سال ۹۲ به درستی مشکلات اقتصادی را بیش از آنکه ناشی از تحریم‌های بانکی و اقتصادی بدانید ناشی از مشکلات مدیریتی و ساختاری برشمردید. آیا امروز هم به این موضوع پایبندید؟ اگر هستید چه اقدامی برای اصلاح ساختارهای اقتصادی و حیطه مسائل مدیریتی و اجرایی انجام دادید؟

فولادگر با طرح این سوال که آیا دولت به وعده خود برای ترمیم تیم اقتصادی عمل کرده یا خیر؟‌ افزود:‌ مجلس در زمینه مسائل اقتصادی همکاری زیادی با دولت داشته و دولت باید از اختیارات وسیع و قانونی خود استفاده کند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه بیش از نیمی از احکام قانون بهبود مالی کسب و کار اجرا نشده، یادآور شد: آیا در تصمیمات اخیر ارزی و بخش‌نامه‌های مکرر مواد قانون بهبود محیط کسب و کار شفاف سازی سیاست‌ها، ایجاد ثبات و امنیت سرمایه گذاری، را رعایت کردید. شما که به بی ثباتی تصمیم‌گیری‌های دولت قبل اعتراض داشتید چرا به این روش مبتلا شدید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی اجرا نشده، تصریح کرد:‌ واردات رسمی برخی از ماشین آلات و تجهیزات یا اجرای برخی از پروژه‌ها توسط شرکت‌های خارجی به معنی دامن زدن به بیکاری است. همچنین بسیاری از احکام قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر که با همکاری مجلس و دولت تصویب شد اجرایی نشده است.

به گزارش ایسنا، فولادگر در پایان با بیان اینکه در شرایط رکودی فعلی بیشترین فشار در بخش‌های صنعتی و معدنی ناشی از نوسان قیمت خواهد بود، گفت: ما شاهد این بودیم که با ورود رهبر انقلاب جلسه سران قوا تشکیل شد در حالیکه اگر حکمی که در قانون نحوه تحقق  اقتصاد مقاومتی تصویب شده بود ۳ سال قبل اجرا شده بود بسیاری از مسائل در شرایط جنگ اقتصادی قابل حل بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین